geldig visum in verlopen paspoort

Een vraag

Ik moet binnenkort mijn paspoort verlengen. In dit paspoort zit nog een geldig visum die ik wil weer gaan gebruiken. Ik had daarom aan de gemeente gevraagd die pagina met visum niet ongeldig te maken om deze weer te gebruiken. Het desbetreffende land gaat hiermee akkoord.
De gemeente geeft aan dit alleen kan als er een aantekening komt in mijn nieuwe paspoort met verwijzing naar dit visum. Dit zou inhouden dat ik gedurende de geldigheid van mijn nieuwe paspoort altijd 2 paspoorten moet kunnen overhandigen bij grensovergangen. Wat ik totaal niet handig vind. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hallo,

Mijn man heeft een nieuw paspoort in Kuala Lumpur aangevraagd. In zijn oude paspoort zat het visum van Maleisie die nog geldig was. Ze hebben het paspoort ongeldig gemaakt met van die gaten erin en toen we door de douane gingen was het geen probleem en keken ze in het oude paspoort en stempelde ze ook af in het oude paspoort.
Je zult dan inderdaad met 2 pasporten rond moeten lopen.

gr van Moira

Bij de meeste visa moet je paspoort na afloop nog 3 maanden geldig zijn. Dus vraag ik me af: als jouw paspoort verloopt, hoe kan jij dan nog in bezit zijn van een geldig visum, voor welk land dan?

Hallo,

Toen we Maleisie inkwamen toen was het paspoort nog 6 maanden geldig. We hadden eerst het plan om in Nederland een nieuw paspoort aan te vragen. Dit gaf veel gedoe omdat we uitgeschreven waren in Nederland. Toen zijn we naar de Nederlandse Ambassade in Kuala Lumpur gegaan hebben een nieuw paspoort aangevraagd. Die gekregen en die andere is ongeldig gemaakt. Het paspoort moesten we nog wel gebruiken om het land weer uit te reizen en dat ging allemaal prima.

gr van Moira

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem, maar de aantekening in mijn paspoort bestond uit de vermelding dat het paspoort nr zoveel verving. Dat gaf dus geen problemen, in Verweggistan kunnen ze dat niet lezen.
Vraag dus even wat ze precies in je paspoort zetten.

Groetjes en succes.

Hallo,

Die zin heeft mijn man ook in zijn paspoort in 3 verschillende talen staat het er in frans, engels en Nederlands.

gr van Moira

Hallo Moira

Dat is dus wat ik bedoel met: wat zetten ze erin, bij mij is dat alleen in het Nederlands.

Groetjes, Franil