Hoewel er in mijn paspoort 32 paginas zitten vraag ik me af hoeveel visa je maximaal in kwijt kan, tot nu toe gebruiken ambassades bij mij al snel twee paginas voor een Visum. Op de laatste pagina al stempels (Oekraine), als dat zo doorgaat dan zit het paspoort al na 13 Visa of minder vol!
Gezien mijn reis plannen voor de komende twee jaar wordt het heel kritisch als dat zo is, vandaar dat ik dit onderwep maar eens hier op de bar gooi.
ja ligt eraan… in oost-europa gooien ze 10 kleine stempeltjes - van 10 verschillende landen - op 1 pagina. Landen als Jordanië, India, Zimbabwe, Mozambique hebben de neiging om zelf een compleet boekwerk te drukken… altijd zorgen dat als je op pad gaat, dat je nog wat open hebt staan… en anders, nieuwe halen toch? Zit geen maximum op reizen…
hoi
ik heb van veel landen in zuid oost azie ook 2 pagina’s per land. singapore daar in tegen die maakt van elk klein beetje ruimte al gebruik!
ik weet niet of je dat hier ook hebt maar in amerika kan je een stuk tussen laten zetten dan heb je veel meer pagina’s. en anders een buisness paspoort aanvragen. is wel wat duurden maar dan heb je veel meer pagina’s. een nieuw pasopoort aanvragen terwijl de oude nog niet aan het verlopen is is ook zonde.
moet je gewoon eens om het gemeentehuis vragen wat de mogelijkheden zijn.
groetjes
als je paspoort vol is dan heb je pech en moet je een nieuw paspoort aanvragen dit ivm fraude gevoeligheid.
dat is wel zo en op het totale reisbudget maken die paar tientjes ook niet uit maar ik is wel vervelend als je denkt dat je nog genoeg ruimte hebt en ineens onderweg tekort komt.
Ik heb nu twee visa van Rusland en Belarus in mijn paspoort zitten, volgend jaar komen er 5 bij Rusland en 4x voor stan landen.
Het jaar daarop wil ik naar Turkije,Syrie,Jordanie,Egypte,Lybie,Tunesie. Ik kom ook nog in een hoop oosteuropese landen dus mogelijk nog een aantal stempels, ik heb nog 22 bladzijden over plus nog eentje vooraan.
ik denk dat als ik zo bekijk dat ik beter na de volgende reis een nieuw paspoort kan aanvragen en meteen een zakelijk exemplaar.
Turkije en Syrië zijn niet erg groot, en de meest oost-europese ook niet…
Dan kun je het best een zakenpaspoort aanvragen, dat heeft het dubbele aantal bladzijden. Eventueel zou je een tweede paspoort aan kunnen vragen bij de gemeente, maar dan moet je aan kunnen tonen dat je met een paspoort niet toekomt.