Zelf boeken binnenlandse vluchten/reizen

Hoi,

Mijn vriendin en ik willen in december 2009/januari 2010 gaan reizen in Argentinie (en daarna door naar Brazilie). Ik wil het liefst vanuit Buenos Aires naar Ushuaia vliegen met een binnenlandse vlucht en van daaruit per bus/vliegtuig naar Peninsula Valdes reizen om van daar uit weer door te reizen naar Buenos Aires.
Ik heb al op de site van LAN gekeken voor een reis van BA naar Ushuaia, en deze vlucht is al te boeken. Een retour voor 2 personen kost nu zo’n 700 dollar… Doe ik er verstandig aan om deze binnenlandse vlucht al op korte termijn te boeken of kan ik beter nog even wachten (goedkoper??) ?

Ik vraag me tevens af of ik vanuit Ushuaia beter met het vliegtuig door kan reizen naar Peninsula Valdes of dat het met de bus ook prima te doen is… zelfde geldt voor de trip van Peninsula Valdes naar BA.

Bedankt alvast voor je reactie!

Grt,
-Martijn-

Vluchten worden in de regel niet goedkoper in Argentinië kan ik je alvast vertellen :slight_smile: Daarnaast was het bij LAN Argentina altijd zo dat je pas 6 maanden van tevoren een vlucht kon boeken, wellicht is dat intussen veranderd.

Vanuit Ushuaia naar Puerto Madryn is een goeie 1800 km, waar je zeker 30 uur over zal doen, maar je moet sowieso overstappen, dus dat zal nog wel langer worden. Daarbij zijn de bussen in het uiterste zuiden van alle luxe ontdaan en rijden slechts sporadisch en vaak ook niet erg op schema. Vliegen zou ik zeker aanraden. De vlucht Ushuaia - Trelew is overigens niet bij LAN Argentina te boeken, dus dan zal je met Aerolineas Argentinas moeten vliegen.

En terzijde, maar waarom sla je El Calafate over?? De Perito Moreno gletsjer mag je eigenlijk niet missen en is samen met Iguazú 1 van de hoogtepunten van een Argentinië-reis! In Península Valdéz zal je in januari ook geen walvis meer tegenkomen, dus wellicht zouden jullie Penínusla Valdéz kunnen verruilen voor El Calafate? Dat is overigens wel te doen met de bus, via bijvoorbeeld Torres del Paine in Chili. Zomaar een idee :slight_smile:

Hoi Flipsen_NL,

Tnx voor je snelle reactie!
Over Peninsula Valdez had ik op verschillende sites gelezen dat hier in december nog ruim voldoende activiteit is van walvissen, pinguins, orcas, zeeleeuwen en zeehonden… had m daarom opt oog! Of is december geen goed tijdstip voor Peninsula Valdez?
El Calafate heb ik ook op mn verlanglijstje staan, maar dacht dat Peninsula Valdez logistiek wat eenvoudiger/goedkoper te bereiken was…

Als ik mn reis als volgt plan: Een reis vanaf BA naar Ushuaia, dan met bus via Torres del Paine naar El Calafete, dan vliegtuig richting BA en van daaruit aansluiten bij een reisgezelschap richting Iguazú… mis ik dan nog iets waarvan je zegt,…als je iets meer dagen te besteden hebt, dan móet je dat echt gezien hebben?

p.s. Ik zal je overigens ook nog wel benaderen via de Tipica-site, denk dat jullie ons prima kunnen helpen bij het voorbereiden en uitstippelen van een mooie route:tssk:!

Begin december heb je nog kans op walvissen, maar half december zijn ze toch echt verdwenenen. Pinguïns zijn er nog ontzettend veel, net als zeeleeuwen en zee-olifanten. Orca´s laten zich soms zien.

Ik denk dat het qua prijs niet zoveel zal uitmaken, El Calafate of Penínusla Valdéz. Dus daar hoef je je niet door te laten leiden. Het probleem met Argentinië is dat het zo immens groot is. Hoewel, dat biedt uiteraard ook weer mogelijkheden om nog eens terug te gaan. Bariloche bijvoorbeeld is ook erg mooi voor een paar dagen tot een week, maar de vlucht El Calafate - Bariloche is schreeuwend duur helaas. Er gaat ook wel een (niet luxe) bus, maar dan heb je halverwege een overnachting in een hosteria. Dan zien je overigens wel het échte Patagonië :slight_smile: Ook Mendoza is een leuke stad in een prachtige omgeving. Als je een (rode) wijnliefhebben bent mag je dit inderdaad niet missen. Het noordwesten van Argentinië rondom Salta is ook geweldig, maar hier heb je zeker meer tijd nodig. En minder toeristisch, maar zeker erg mooi voor een paar dagen: Cordoba. Hierover kan Jan (Chengue op Wereldwijzer) je ongetwijfeld meer vertellen). En doe ook zeker Buenos Aires niet te kort. Een prachtige stad, die je echt op je gemak kan ´beleven´. Ook uitstapjes naar een estancia (evt. met overnachting) of een dagexursie naar Tigre zijn goed te doen vanuit Buenos Aires.

Hoi Martijn,

Ik was even een paar dagen op reis hier in Córdoba en zie je bericht nu pas. De beste tips heb je duidelijk al ontvangen van Flipsen en ik ben het helemaal met haar eens qua adviezen. Over de reis Ushuaia - Puerto Madryn met een bus zou ik alleen willen zeggen dat het afgezien van de enorme lange rit ook een hele saaie rit is. Okay, la Patagonia is natuurlijk schitterend maar ik kan je vertellen dat je hetzelfde lege en verlaten landschap op een gegeven moment ook wel gewoon gezien hebt. Dus pak gewoon een vliegtuig tussen die twee steden zou ik he willen adviseren.

Het Noorden en Midden van Argentinie is meer mijn terrein dus mocht ik je kunnen helpen met het voorbereiden van iets fraais in het volledige verschillende Noorden van dit onmetelijke land dan hoor ik het graag.

Veel plezier met de voorbereidingen,

Jan (alias Chenque)

Maak daar maar ´hem´ van hoor :cool: