Maandje op pad

Beste mensen,

Mijn naam is Elise en ik ben van plan om in maart een maandje binnen Argentinië te reizen. Ook zou ik heel graag naar Valparaiso willen.
Wat mag ik absoluut niet missen en hoe kan ik het beste reizen? Binnenlandse vluchten, bussen, auto?
Alvast bedankt!

Hoi Elise,

Ik ben 2 jaar terug ook meer dan een maand naar Argentinie geweest en het is fantastich! BA, Iguazu en Patagonië waren voor mij in ieder geval de hoogtepunten, maar Salta & Mendoza & Peninsula Valdes (ik was er met walvisseizoen en dat was fantastich!) vond ik ook zeker de moeite waard! Vanaf BA rijden veel (superluxe) nachtbussen en vanaf daar kun je bijv. een tripje doen naar Iguazu per bus (een flinke rit dat wel, maar het busticket is goedkoper dan vliegen en je bespaart een nacht in een hostel…). BA is trouwens fantastich en kun je je zo een week vermaken, maar als je er niet te lang wil blijven hangen kun je met een beetje goed plannen in 2 dagen ook genoeg zien. Ik vond daar Palermo Viejo, Recoleta en Puerto Madero de leukste plekken, en een tangoshow met Malbec-wijn en een Bife de Lomo is daarbij ook een must :wink:
Verder naar het Zuiden is vliegen denk ik wel een betere optie omdat de bus dan echt te ver is. Verder denk ik dat het van Mendoza & Bariloche goed te reizen is naar Chili (vergis je niet in reisduur, want per bus is het een korte afstand, maar duurt relatief lang omdat je veel door de bergen moet…). Met auto’s heb ik geen ervaring, muv een tripje van El Calafate naar Torres del Paine, en dat ging prima met huren.

Veel plezier!

De gebruikelijke wijze om met de bus van Argentinie naar Valparairo te reizen is vanaf Mendoza. De rit Mendoza - Santiago gaat via de bergpas Los Libertadores en duurt ongeveer 8 uur (als de bergpas tenminste niet gesloten is vanwege slechte weersomstandigheden). Om vervolgens van Santiago naar Valparaiso te reizen moet je er nog zo’n drie uurtjes bij optellen…

Vlieg goedkoop naar Buenos Aires, zo vroeg mogelijk boeken.

  1. Blijf minimaal 1 week in Buenos Aires (Zo veel te doen)
  2. Blijf paar daagjes op een ‘campo’ op de Pampa’s
  3. Bezoek het prachtige noorden
  4. Bezoek het prachtige zuiden
  5. Via Mendoza met de goedkope en zeer comfortabele Omnibus naar Santiago de Chile –> Valparaiso

Je kan korting krijgen als je met Austral Lineas Aereas/Aerolineas Argentinas meerdere keren vliegt + airmiles.

Aerolineas Argentinas bied overigens top service op binnenlandse vluchten, dus wees niet bang dat je op een of ander 30 jaar oud vliegtuigje word gezet! :wink:
Je kan overigens ook met de omnibus het hele land bezoeken… Maar dat is wel veel reizen.