Aankomend najaar gaan we naar Argentinie. We vliegen natuurlijk aan op BA, maar graag zouden we tips krijgen van plaatsen/plekken die je gezien moet hebben of heel erg de moeite waard. We zullen in het noordelijk deel van Argentinie verblijven ivm tijd met misschien een trip naar Valdes Peninsula. Maar ik denk dat Patagonie er niet in zit.
Wat zijn jullie ervaringen met openbaar vervoer, wat zijn de beste opties: bus, trein, vliegtuig en waar moet ik aan denken in termen van kosten. Wat zijn goede verblijfplaatsen: hotel, hostel, jeugdherberg?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.
Bedankt alvast.
Arnoud
Hola Arnoud,
Er is teveel te zien om hier even op te sommen, maar ik zal een voorzichtige poging wagen, waarna andere forum vrienden wel aanvullingen zullen plaatsen.
Als je vanaf Buenos Aires een rondje maakt langs Iguazú, Salta en Mendoza/Córdoba om vervolgens weer terug te keren in de hoofdstad is het volgende onderweg interessant:
- Colón (Entre Ríos)
- Esteros del Iberá (enorme wetlands in Corrientes)
- San Ignacio Miní (jezuiten ruines)
- El Gran Chaco (enorm ruig en ondoorgrondelijk gebied met enkele nationale parken)
- Beide provincies Salta & Jujuy (kun je gemakkelijk een week “highlights” bezoeken, o.a. Humahuaca, Iruya, Cachi, Cafayate, San Lorenzo, e.v.a. sites)
- Tafí del Valle
- Valle de la Luna / Talampaya (twee schitterende parken in resp. San Juan en La Rioja)
- provincie en stad Mendoza (o.a. bodegas, thermen, Aconcagua, rafting, trekkings, Vallecitos, e.v.a.)
- provincie en stad Córdoba (o.a. de Sierras de Córdoba, estancias jesuiticas, e.v.a.)
Qua transport: pak de bus als je comfortabel budget wilt reizen. Als je minder tijd hebt kun je gemakkelijk binnenlandse vluchten pakken, zeker op de lange afstanden een aanrader (bijv. Iguazú - Salta).
Veel plezier met de voorbereidingen,
groet
Jan
Hola Arnoud,
Poef een boel vragen… Zelf wonen wij in San Lorenzo (Salta) en de plaatsen die Jan heeft beschreven hier zijn inderdaad de “must see” places… de natuur hier is schitterend, heel divers en heel kleurrijk.
Wat betreft de kosten aangaande het vervoer enkele voorbeelden vanuit Salta:… naar BA ongeveer 220 pesos (afstand 1500 km), naar Iguazu idem,(vliegen 530 pesos), naar Cordoba ongeveer 160 pesos (afstand 900 km), naar Amsterdam… pesos (afstand 13000 km
sorry drukt te vroeg op verzenden… uhh Amsterdam…pesos (afstand 13000 km) (wilde een smiley toevoegen…laat maar)… Dat zijn dus ongeveer de prijzen wat betreft vervoer…
Voor overnachtingen kunnen deze www´s je misschien helpen :
www.hostalworld.com
www.tripadvisor.com
Veel plezier met de voorbereiding
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
Alvast hartelijk dank voor de tips.
Nu hebben we iig een beetje een idee wat de moeite waard is en wat op de route ligt.
Ik ga maar es verder uitstippelen hoe en wat.
Greetz,
Arnoud