rondreis door Argentinie

Hallo allemaal,

in februari ga ik samen met mijn vriend voor 4 maanden naar Argentinie. We hebben nu besloten om te beginnen in buenos aires, vanuit daar door te gaan naar cordoba (eventueel via rosario) en dan door naar salta en igauzu.
hebben jullie misschien tips voor activiteiten of mooie plekken daar in de buurt?
of is er nog echt iets wat we moeten zien in Argentinie??
alle tips zijn welkom,

alvast bedankt!

:zon02:

Ik zou zeggen: verdiep je eens uitgebreid in dit forum. In februari is het nog steeds hartje zomer, dus overal behoorlijk druk en warm. De meeste plekken die je wilt aandoen zijn goed bereikbaar met (nacht)bussen, alleen Iguazú zou ik met een vlucht doen vanuit Salta.

In Córdoba zijn bezoekjes aan bijvoorbeeld Alta Gracia, estancia Santa Catalina en het berggebied Los Gigantes erg leuk om te doen. Vanuit Córdoba kun je dagexcursies regelen.

In Salta zou ik een auto huren, die omgeving biedt zeer veel mogelijkheden. Denk aan o.a. Cafayate, Cachi, San Lorenze, Tilcara/Purmamarca, Salinas Grandes, etc.

Eigenlijk is het allemaal teveel om even kort neer te pennen…

groet & maak er een mooie reis van,

Jan

Ja even door dit forum heen struinen er staan genoeg tips. Maar zeker Salta en omliggend gebied niet over slaan.
Wat ik dus zelf persoonlijk geweldig vond in Rosario, was El monumento al la Bandera. Het monument van de vlag die ontstaan is in Rosario. Je kan daar ook naar boven en als je dan naar beneden kijkt zie je een grote “vijver” waarin de Malvinas liggen. De Malvinas zijn de eilanden die door Engeland de Falklands worden genoemd, maar de Argentijnen (en ik dus ook) zijn er van overtuigd dat ze van hun zijn. Maar goed mooi om te zien allemaal. En ik weet niet of jullie voetbal liefhebbers zijn? Naast het monument is het VIP restaurant( zo heet het restaurant en is heel erg laagdrempelig) en dat is van niemand minder dan Messi! Z’n familie runt het. Ik kan nu wel zeggen dat ik de hond van de familie Messi heb geaaid, leuk hè?

Hallo Jan,

Een vraagje. Waarom kies jij ervoor om tussen Salta en Iguazú te vliegen? Is het met de bus ook niet prima te doen? Wij vertrekken 22 febr. naar Argentinie. En om geld te besparen leek ons toch de busreis nog wel handig. Omdat je ook hoogwaarschijnlijk toch nog wel een dag kwijt ben met het inchecken, vliegen etc. Ik ben benieuwd.

Groetjes Serena

Ik heb de reis gemaakt van Iguazu naar Resistencia (ong. 10 uur), ik heb daar geslapen en ben de dag erop met de nachtbus naar Salta gegaan, dat was de enige optie. Ik vond deze nachtbus (die ook in elk dorpje stopt) geen prettige optie en ik had het ook zeker niet na overdags reizen uit Iguazu gedaan. Als je een heel strak schema hebt dan zou ik een vlucht nog niet eens zo’n gek idee vinden. Maar ik ben geen fan van uitputtende busreizen, dat kan voor jullie anders zijn.

Edit: Ik vind het westen van Argentinië een aangename bestemming, het is er ook niet zo toeristisch wat niet-Argentijnen betreft vergeleken met de rest van het land, en je hebt er o.a. canyons en andere ruige aride natuur die niet vergelijkbaar is met bijvoorbeeld het meer bergachtige gebied rond Salta - Jujuy

@Serenahes: die busrit van Salta naar Iguazu is gewoon nogal een gedoe, duurt lang en is met overstap. Dus ik zou hiervoor toch echt een vlucht nemen, een van de weinige trajecten in het noorden die ik altijd adviseer te vliegen…

groet,

Jan

Kun je vanuit BA of andere plaatsen makkelijk een vliegticket kopen om snel van A naar B te reizen? Moet je deze in Nederland reserveren of kan dit ter plaatse ? Weet iemand de tarieven want ik hoor dat je als buitenlandse toerist de duurste prijs betaald.
Groet Tineke

Je kan toch via internet boeken? Vliegwinkel, cheaptickets… maar ook de Argentijnse maatschappijen, lan.com of aereolinas.
je zult inderdaad moeten aangeven dat je toerist bent en geen Argentijn. Doe je dat niet heb je de kans dat je niet mee mag of alsnog het vollepond moet betalen. En ja jullie betalen het meeste, Argentijnen het minste…>>>

Bedankt,Gallina.
Het is dus veel simpeler dan ik dacht, fantastisch dit forum.
Mijn reis is bijna rond en ik heb er reuze zin in nog 7 wekenvoor vertrek.
Groet Tineke

Veel plezier Tineke!

Je kunt ook met de bus hè!
Wellicht wel iets goedkoper, de bussen zijn erg luxe met eten en drank erbij (cama suite boeken)

Goede tip, maar wij willen van Iguazu naar Bariloche in Patagonie. Met de bus is dat volgens mij een veel te lange reis.
Groeten Tineke