Van Iguazu naar Salta

Hoi Allen,

Eind Januari vertrek ik met mijn vriend naar Argentinie voor 5 weken. We willen beginnen in Iguazu, waarna we naar Salta willen reizen.
Aangezien de reis van Iguazú naar Salta redelijk lang is in de bus, vragen we ons af of er mooie/interessante plaatsen tussenin liggen om te bezoeken of dat het beter is met het vliegtuig te gaan.

Groetjes,
Rell

De provincie Chaco waar je doorheen rijdt is niet bijzonder interessant en er liggen ook geen leuke plaatjes op de route. De enige stop die ik eventueel kan aanraden is Corrientes. Waarschijnlijk moet je daar (of in Resistencia, dat aan de andere kant van de rivier ligt) toch overstappen. Maar dit stuk zou ik vliegen. Probleem is wel dat Aerolineas Argentinas de enige maatschappij is die dit traject rechtsteeks vliegt, niet alle dagen van de week én ze hebben de prijs inmiddels tot belachelijke proporties opgedreven…

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik denk dat we dan inderdaad het vliegtuig pakken.
Indien we willen boeken voor een vlucht, is het dan verstandig dit nu al te doen voor eind van volgende maand (beschikbaarheid/prijstechnisch)? Of kan je een paar dagen van tevoren net zo goed boeken bij Aerolineas Argentinas?

Januari is de vakantiemaand voor Argentijnen, dus ik zou zeker nu al boeken. Hoewel ik me aan de andere kant afvraag of er veel Argentijnen gebruik maken van deze vlucht. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen, de prijzen zullen niet lager worden.

Zeker vliegen dit stuk. En ik zou ook alvast accommodaties vastleggen in zowel Iguazú als Salta.

Geniet van Argentinië,

Jan

Heel erg bedankt voor jullie reacties. We gaan eens kijken voor de vlucht en accommodatie.
Is het echt niet net van te voren of ter plekke te regelen? Het komt de spontaniteit niet ten goede. Maar hartstikke fijn voor de tips om niet onverwachts voor verrassingen te staan.

Natuurlijk kun je op de bonnefooi gaan en je zult ook vast wel wat vinden, echter het is mijn ervaring dat de accommodaties met de beste prijs/kwaliteitverhouding al lang vol zitten…blijven over de vaak duurdere accommodaties en de simpelweg minder goede hotels. Een wereldwijd fenomeen lijkt me…

wij zitten met het zelfde ‘probleem’ we vinden een dikke 300 euro ook wel erg veel geld voor deze vlucht, maar de bus duurt wel érg lang, en tussenliggende gebieden zijn naar mijn idee niet echt heel bijzonder.
nu hebben we horen vertellen dat het ook mogelijk is om in argentinië zelf een vlucht te boeken, die een stuk goedkoper zullen zijn dan boeken vanuit nederland.
heeft iemand ervaring met het boeken van vluchten ter plaatsen? weet iemand of dit mogelijk is? en weet iemand of dit qua prijs dan aantrekkelijker is? ik hoor graag jullie meningen en ideeën.

gr. Nicole

Dit is NIET mogelijk! Wellicht zijn mensen in verwarring met vluchten voor Argentijnen, die zijn inderdaad een stuk goedkoper. Maar buitenlanders betalen dezelfde prijs die je op internet vindt. Als je ter plekke boekt betaal je zelfs iets meer, omdat je dan papieren tickets krijgt. Natuurlijk kan je proberen tickets te kopen die voor Argentijnen zijn, maar dikke kans dat je dan op het vliegveld alsnog een duurder ticket moet kopen.

NicoleM, heb zojuist gelezen over natuurgebied Estero del Ibera. Het is ook een mogelijkheid om daar een stop te maken voor een paar dagen bezoek aan het park.

De Esteros liggen niet echt op de route, tenzij je aan de rand wil blijven nabij Posadas. Colonia Carlos Pellegrini is hét gehucht midden in de Esteros en daar kom je niet zomaar. Meest gebruikte route is via Mercedes, maar de weg is behoorlijk slecht. Via Posadas is er ook een weg maar die raad ik al helemaal niet aan :slight_smile:

Bedankt!!