Ik ga vanaf half oktober 3,5 maand met een vriendin door Zuid Amerika reizen. De landen die we willen bezoeken zijn Argentinië, Chili, Bolivia en Peru.
We starten in Buenos Aires en willen vanuit daar eerst naar beneden gaan, naar (o.a.) Ushuaia.
Ons is aangeraden om ergens in onze reis een binnenlandse vlucht te nemen, waarmee me we aantonen dat we Argentinië binnen 3 maanden verlaten, ivm de visum-eis. Van Ushuaia naar ‘ergens’ in Chili vliegen, leek ons een goed plan, omdat we daarmee snel een grote afstand overbruggen en bewijzen dat we Argentinië verlaten.
Heeft iemand tips voor ons betreft luchtvaartmaatschappijen en luchthavens in Chili waar we gemakkelijk naar toe zouden kunnen vliegen (bij voorkeur zonder tussenstop) vanaf Ushuaia? En hebben jullie enig idee hoeveel dit ongeveer zou moeten kosten?
Hola!!!
Ten eerste maakt de Argentijnse douane er helemaal geen probleem van. Alleen heeft mn dochter het een keer meegemaakt op Schiphol, het was heel rustig, en toen hadden de dames van Iberia er zin in hahahaha. Maar ze mogen je niet tegen houden! Maar ik als moeder zijnde had toch maar voor alle zekerheid een goedkoop ticket bij de buquebus geboekt. Buquebus zijn de schepen die van Buenos Aires naar Uruguay varen, bv Colonia dat is het dichtstbij. Het koste geloof ik omgerekend 30 euro, want lang van te voren geboekt. Het was een enkeltje. Je kan je gewoon registreren op die site en online boeken! Ticket print je uit en klaar. Let alleen wel op bij paspoort nr invullen, de letters die we hier kennen in het nummer pakken ze niet. Dus ik heb gewoon maar wat ingevuld. Geen problemen gehad en ik heb al meerdere kerken geboekt.
Tenzij je natuurlijk echt naar Chili wilt gaan vliegen, maar dat zal wel duur zijn!
Met de bus kan natuurlijk ook, maar dat kan je geloof ik een maand van te voren pas boeken. Anders even raad vragen aan Tipica of Chenque http://www.buquebus.com/cache/HomeARG.html
Suc6!
Als je 3,5 maand hebt om in die diverse landen te reizen heb je sowieso geen probleem lijkt me. Want een toeristenvisum is 90 dagen (3 maanden) geldig, binnen die 90 dagen ben je al lang vanuit Argentinië op doorreis naar Chili en Peru geweest. Elke keer als je dan Argentinië weer binnenkomt krijg je weer 90 dagen.
Sowieso is de tip van Gallina erg handig en relatief goedkoop (en nog leuk ook, een dagje Colonia vanuit Buenos Aires).
Ja het is ook handig en het was ook gewoon nep hoor. Want ze heeft er geen gebruik van gemaakt. De onderhandelingen voor haar DNI waren al in volle gang en inmiddels heeft ze het!
Het was gewoon een "bewijs"dat ze zgn het land uitging…