Ik heb plannen om naar Chili te gaan en in het zuiden te beginnen.
Als ik naar Santiago vlieg heb ik een stopover van 10 uur. Nu ben ik aan het kijken naar een vliegticket naar Buenos Aires en dat scheelt aanzienlijk wat reistijd betreft. Daar komt nog bij dat ik zuidelijker (Ushuaia ipv Punta Arenas) uitkom.
Heb veel gelezen over Airolineas Argentinas en dat stemt mij niet bijzonder gerust.
Als ik een ticket (AMS –> BA –> Ush) bij bv cheaptickets boek krijg ik dan problemen met Airolineas Argentinas??
En kan ik het ook nog zo boeken dat ik enkele dagen BA doe en dan vlieg naar Ushuaia voor dezelfde prijs als dat ik rechtstreeks vlieg??
Helaas kan ik je niet helpe, heb zelf wel wat vragen dus ik zet ze maar erbij. Wat is nu het beste om te doen. Ene zegt vliegen, andere zegt bus. Ik ga van El Calafate maar Rio Gallegos en daarna naar Ushuaia. Zover ik weet vliegt Aerolineas Argentina er naar toe maar ik hoor er ook niet zo heel goede dingen over. Ik zit eerlijk gezegd liever dertig uur in een bus dan in een gammel toestel wat ieder moment kan neerstorten (misschien een beetje overdreven maar you get the point).
Kan iemand tips geven over wat het beste is om te doen?
Groetjes,
Maaryen
Ik bedoel eigenlijk de bijkomende kosten voor het vliegticket omdat je geen Argentijns paspoort hebt.
Ben net terug van 4 weken Patagonië en heb 3 binnenlandse vluchten gemaakt met Aerolineas.
Ze hebben idd een slechte reputatie, maar ik vond het wel meevallen.
1 vlucht had een vertraging van 3 uur, maar de andere 2 gingen gewoon op tijd.
Vliegtuigen zijn prima (voor zover ik dat heb kunnen beoordelen)…
Er zit wel een enorm prijsverschil tussen Aerolineas en de diverse agents. Ben uiteindelijk bij hun agent in Duitsland uitgekomen ([EMAIL=“aerolineas@arcor.de”]aerolineas@arcor.de).
Zij waren veruit het goedkoopste. Let ook even op dat je de normale hoeveelheid bagage mee mag nemen.
Anders is het max 15kg.
Is geen probleem vliegen met Aerolineas Argentinas, gewoon zoals elk andere (en binnenlands zijn ze werkelijk waar perfect met mooie moderne vliegtuigen, mooie stewardessen en een vriendelijke crew + PTV)… Binnenlands heten ze trouwens Austral Lineas Aereas! En werkelijk waar… PERFECT