Reisadvies fietstrip Santiago de Chili-Ushuaia

Hoi,

Ik ben eind december van plan om te vertrekken naar chili om van daaruit eerst de carretera austral te fietsen en dan verder tot ushuaia.

vanuit ushuaia zou ik dan terug willen vliegen naar centraal-america (honduras,nicaragua,…)

waar ik vooral naar op zoek ben is zijn suggesties voor het zoeken van vliegtickets.
want ik vraag me af wat het beste is,mijn ticket van amsterdam naar santiago de chili boeken met een retour van bv guatemala terug naar nederland of Belgie en dan mijn binnenvlucht van ushuaia naar centraal america ginds te boeken wanneer ik in ushuaia aankom(want mijn exacte aankomstdatum weet ik nooit op voorhand uiteraard).

of is het beter om alles van hieruit te regelen en dan mijn tickets aan te passen wanneer ik ginds ben(maar dit kost natuurlijk ook steeds genoeg centjes)

via reisbureau’s zal dit toch uitkomen rond de 2200 euro(zonder dan de wijzigingen van tickets wat ook al rond de 100€ zou kosten per wijziging)

Hopelijk is dit een beetje duidelijk en krijg ik snel enkele nuttige reactie’s
THX

Ten eerste, veel plezier op je tocht. Ik heb vrijwel dezelfde route gedaan, echter met openbaar vervoer. De carretera Austral is zeker de moeite waard, niet veel toeristen ook. Af en toe heerlijk. :slight_smile:

Vanaf Ushuaia zijn er volgens mij geen internationale vluchten te vinden. Vluchten vanaf daar naar andere grote steden zijn er wel en zijn prima betaalbaar. Ik heb vanaf BA naar Ushuaia gevlogen met LAN en van Ushuaia naar El Calafate met Aerolineas. Helaas kan je vanuit Nederland alleen online boeken bij LAN.
In ieder geval, ook vanuit Ushuaia zijn de vluchten prima te regelen. Ik zat er tijdens de stakingen dus kon niet met de bus weg maar een vliegticket voor een paar dagen later was nog beschikbaar en tegen een schappelijke prijs (weet alleen niet meer concreet hoeveel het was).

Om vanuit Ushuaia naar een ander land te gaan is het in ieder geval het beste en voordeligste om gewoon op BA te vliegen. Boek je internationale ticket dus van bv Amsterdam naar Santiango en vanaf BA naar Amsterdam, eventueel met (meerdaagse) overstap.