Met de bus van buenos aires naar ushuaia

Hallo,

Eind januari vlieg ik naar Buenos Aires voor twee maanden Argentinie.
Mijn plan is om na een paar dagen BA af te zakken naar Pategonie met als eindbestemming Ushuaia. Ik vroeg mij af of dit met de bus (ipv met het vliegtuig) te doen is en of er interessante tussenstops zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

mijn dank is groot!
groet!

joost

Kijk even bij de sticky onderwerpen

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91193

De reis met de bus van Buenos Aires naar Ushuaia vind ik zelf veel te lang en langdradig. Maar goed, als je de tijd hebt kun je het overwegen…hoe dan ook is er in januari langs de kust wel het één en ander te beleven bij o.a. San Antonio Oeste, Puerto Madryn en Comodoro Rivadavia (mooi kustplaatsje is Rada Tily). Toch zou ik gewoon gaan vliegen naar Ushuaia en mijn tijd anders besteden in Patagonië…

Hoi Joost,

Ik vond de reis van Buenos Aires naar Ushuaia goed te doen! De bus is wel comfortabel en als je kunt slapen gaat de tijd best wel snel. Wij zijn terug wel met het vliegtuig gegaan. Twee keer met de bus is misschien een beetje veel van het goede. Maar wanneer je onderweg nog andere plekker gaat bezoeken dan is het ook wel weer te doen. Ligt dus een beetje aan wat je plan is. Veel plezier alvast!

Groeten Maartje

Hoe heb je gereisd? Want er zijn geen rechtstreekse bussen tussen Buenos Aires en Ushuaia (mensen zouden dit kunnen denken nav je post). Dus je hebt ongetwijfeld ergens moeten overstappen en bussen sluiten niet echt goed aan in Patagonië, zou je dat nog even willen verduidelijken voor de geinteresseerden?

Hi all,

zouden jullie advies kunnen geven over het volgende?
stel je hebt 3 weken en je wilt graag het volgende:

• BA
  • Patagonie (trekking/boottocht/camping)

En je wilt weer terugvliegen vanuit BA naar Ned.
Wat zijn dan de beste opties van hotspots en ways to get there? vliegen/bussen. of bijv. de heen weg bus en terugvliegen?

Thanks voor de reacties.

Greetz Marleen

Even snel en kort door de bocht: in principe ben ik geneigd te zeggen “alles vliegen”. Aangezien de kosten van binnenlandse vluchten fors zijn, is een alternatief om naar Puerto Madryn of Bariloche met de bus te reizen vanaf Buenos Aires en dan met een vlucht af te zakken naar El Calafate (vanaf Bariloche of Puerto Madryn). Tussen Bariloche en Puerto Madryn kun je een bus pakken. In het zuiden van Patagonië zou ik alles vliegen, evt. kun je nog van El Calafate naar Ushuaia als je ook Torres del Paine wilt bezoeken, anders gewoon vliegen tussen Calafate en Ushuaia.

Saludos,

Jan

Hi Jan,

thanks voor je reply.
stukje bus dus en de rest vliegen.
heb je enig idee waar ik aan zou moeten denken qua kosten vliegen van Puerto Madryn naar El Calafate?

stel dat ik nog een stukje boottocht wil pakken van een paar dagen langs de cliffs; heb jij dan tips voor mooie trips?

greetz Marleen

Hola Marleen, de vlucht van Puerto Madryn (eigenlijk Trelew, dat is de dichtsbijzijnde airport) naar El Calafate kost je bijvoorbeeld half november rond de 250 euro p.p., check zelf eens de website van Aerolineas Argentinas.

Boottochten langs de Argentijnse kust ken ik niet, de enige boottochten zijn dagexcursies rond Peninsula Valdes, Punta Tombo en waarschijnlijk kun je langs de kust verder naar het zuiden ook wel korte tochten maken. In Ushuaia zijn meerdere boottochten te doen op het Beagle Kanaal, maar voor zover ik weet ook alleen maar dagtochten.

groet,

Jan

Dankjewel voor je tips en de moeite om te reageren. Veel dank!

Hoi Joost,
Sorry het is al een paar jaar geleden dat ik daar was dus was misschien iets te optimistisch…
Wij zijn eerst naar Puerto Madryn gereisd (ruim 20 uur) en een paar dagen later hebben we de bus gepakt naar Rio Gallegos (weer 20 uur) en van daar meteen door naar El Calafate (ongeveer 5 uur). Weer een paar dagen later zijn we van El Calafate naar Puerto Natales gegaan (ongeveer 5 uur). Na het bezoek aan Torres del Paine zijn we uiteindelijk verder gegaan naar Ushuaia. We deden hier ongeveer 15 uur over, maar wel met 3 verschillende bussen.
Je doet er dus in totaal wel lang over om in Ushuaia te komen, maar de plekken waar je met de bus komt zijn zeker de moeite waard!!
Heel veel plezier alvast!

Bedankt voor jullie reacties!!

Als je twee maanden hebt kun je beter met de bus gaan, dan zie je tenminste wat. BsAs naar Ushaia kan met 1 stop, maar dat is zeker 48 uur. Ik zou hoppen… BsAs - langs de kust of centraal prov. bsAs naar San Antonio Oeste, puerto Madryn, Comodoro Rivadavia, pto san julian, ushaia, terug via chili, pto natales, esquel, bariloche, mendoza, santiago del estero, salta, terug naar BsAs, via rosario. uitstap overwegen naar Missiones.
In elke stopplaats kun je een auto huren voor de ‘lokale’ bezienswaardigheden.
Moet in twee maanden kunnen. Ik ken mensen die dit op de fiets doen…