Van Buenos Aires naar Tierra del Fuego!

Hallo allemaal,

Wij starten onze reis van 6 maanden door Zuid Amerika in Buenos Aires en zijn van plan om van daaruit naar Tierra del Fuego te reizen. We wilden graag van jullie horen of we dat het beste met de bus moeten doen (om niets van het landschap en de Argentijnse kust te missen) of dat we beter af zijn om het vliegtuig te nemen die kant op. Oftewel missen we iets van Argentinie als we direct naar beneden vliegen.

Graag jullie reacties.

Groetjes Lucy

de afstand tussen buenos aires en ushuaia is ongeveer 3200 km. dat lijkt me een hele rit, ik persoonlijk zou er voor kiezen om het vliegtuig te nemen.
je zou als je met toch met de bus gaat een tussenstop kunnen inlassen in puerto madryn en peninsula valdes wat mij toch wel de moeite waard lijkt (ben er zelf nooit geweest, maar hoop er nog heen te gaan).
in elk geval win je veel tijd met het vliegtuig maar kost je wel meer geld om er te komen, als je meer vluchten tijdens je reis gaat maken is het misschien ook interessant om een southamerican airpass aan te schaffen waarmee je goedkoper kunt vliegen, dit geld vanaf 3 vluchten zie www.lan.com
veel succes

idd Puerto Madryn zeker niet missen. Verder is er ten zuiden van puerto madryn tot aan Ushuaia niet vel interessants te zien, grootste gedeelte van Argentijns patagonie bestaat uit dorre en vlakke steppes. Is niet het meest enerverend om doorheen te bussen.

Wij gaan georganiseerd daarheen. Maar vliegen vanuit Buenos Aires naar El Calafete. Dan met de bus door wat gebieden daar onderin (o.a. Torres del Paine, Ushuaia, etc) en dan nemen we het vliegtuig terug naar Puero Madryn en vandaaruit met de bus naar Buenos Aires.
Puerto Madryn-Buenos Aires zou al een reis zijn van 18-20 uur, dus en dat ligt halverwege. Denk als je dat hele eind naar het zuiden zou doen dat je zeker 2-3 dagen in de bus zit?