Maand Argentinie

Hallo allen,

In december/januari gaan mijn vriend en ik 5 weken reizen op het Latijns Amerikaanse continent. Daar we graag mijn gastfamilie in Paraguay - ik verbleef er ooit een jaar - willen bezoeken, vliegen we op Asuncion. We blijven er een week en zouden er ondertussen 2 dagen uittrekken voor de watervallen van Iguazu. Dan hebben we nog 4 weken voor de volgende hoogtepunten:

• Torres del Paine (6 dagen)
  • Perito Moreno (2 dagen, is dat voldoende?)
  • Fitz Roy (4 dagen?)
    We zijn nogal fervente wandelaars, vandaar dus voldoende tijd op deze bestemmingen.
    We vliegen terug uit Buenos Aires, waar we ook 3 a 4 dagen willen doorbrengen.

Na ongeveer alle onderstaande berichten gelezen te hebben, zit ik nog steeds met de vraag hoe we het transport tussen deze plaatsen best regelen. We willen best een vlucht nemen om bvb. na Py direct naar t zuiden te gaan en te starten in Torres del Paine (in december zouden we misschien nog het grootste volk kunnen vermijden?). Vliegen we dan best vanuit Puerto Iguazu naar El Calafate (maar met stop in BA en ongemakkelijke nachtelijke uren) of best naar Rio Gallegos?

Een alternatief idee is dat we er nog Mendoza tussen nemen, maar in welke mate is de volgende planning qua transport haalbaar? Asuncion - Mendoza - via El Calafate - Torres del Paine - Perito Moreno - Fitz Roy - BA

Alle advies meer dan welkom!
Alvast bedankt!

Hola,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar zodra je via Paraguay op Buenos Aires vliegt heb je alle mogelijkheden van de wereld om richting het zuiden te gaan… zodra je daar bent kun je de binnenlandse vluchten kiezen.
Bijzonder trouwens dat je in Paraguay zit, hoor je niet zo veel over. Ik ben er ooit een paar dagen geweest (Asunción e.o.) en had daar gemengde gevoelens over. Maar zoals zo vaak moet je ergens langer verblijven om een plek echt op waarde te schatten. Ze hebben in ieder geval wel het Argentijnse voetbaleftal op flinke achterstand gezet afgelopen woensdag en zich zelf gekwalificeerd voor het WK, knap!

groet,
Jan

Ja, mijn vraag was mss niet goed geformuleerd inderdaad. De bedoeling is om op het einde van de reis BA goed te bezoeken, vandaar dat we daar eigenlijk niet willen stoppen onderweg van Py naar Patagonie, maar t zal niet anders kunnen daar er geen rechtstreekse vluchten Puerto Iguazu - El Calafate bestaan (mss nogal wiedes).

Ik kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt bij de steden in Py; ik verbleef een jaar in Ciudad del Este en dat is qua stad nog stukken minder aantrekkelijk dan Asuncion. Ik ken geen Argentijnen, maar kan wel zeggen dat ik het fantastisch vond om een jaar onder Paraguayanen te wonen en hun gewoontes te leren kennen. Zalig, in groep terere (ijskouden mate) drinken als het zo warm is. En het jopara (mengelmoes Spaans en Guarani) is bijzonder om te horen.

Groetjes!

Hm, tereré! Gisteren kon ik al even buiten in het zonnetje uit de wind zonder jas aan zitten, het begin is er :vak02:

Tereré, interessant, nooit van gehoord. En van die mengelmoes tussen Guaraní en Spaans ook niet. Spreken ze dat ook in Asunción?

Hier is het allemaal Fernet met cola, óók heel lekker trouwens. En ja, Córdoba heeft al heel veel zomerse dagen gehad de afgelopen weken, het is hier altijd goed toeven. Morgen maar weer eens de parrilla opstoken met een goed stuk koe.

Suerte,
Jan

Oeps, Jan, ik probeer het te vergeten…lees ik dit weer, gracias!

Een jaar Ciudad del Este, ik wardeer je uithoudingsvermogen

En ik waardeer het als je met informatieve posts komt. Ik heb inmiddels enkele klachten gehad over je gedrag op het Argentinie-forum, dus graag ontopic reageren met posts waar mensen iets aan hebben. Ik weet dat je ook nuttige bijdragen hebt, dus hou het daarbij aub.

Over Perito Moreno: Wij zijn een dag wezen varen naar tussen de ijsschotsen en naar diverse gletsjers en een dag wandelen op de gletsjer en een korte vaar/bus tour.
HE-LE-MAAL SUPER!