zelf autorijden?!

Eind augustus willen we graag 3 weken rondreizen in Indonesie.
We weten nog niet precies naar welk deel we willen, maar we zitten te denken aan Sumatra/Java/Bali of Sulawesi/Java/Bali.

Wij ontdekken vaak de landen waar we komen (o.a. Mexico, Cuba en Thailand) door ter plekke een auto te huren, en lekker rond te rijden…

Niets boeken, maar gewoon zien wat er op onze weg komt.

Hoe zijn de mogelijkheden hiervoor in Indonesie?

zelf huur ik altijd een auto met chauffeur. voor het geld hoef je het niet te laten.

rijden in Indonesie is niet zonder risico. de wegen zijn niet altijd goed, bewegwijzering ontbreekt vaak, het is druk, men rijdt links. bij een aanrijding is het altijd de schuld van de buitenlander.

Ben het helemaal eens met bovenstaande. Bovendien loop je ook een vrij groot risico dat je lukraak bekeuringen krijgt, de politie moet toch ook wat bijverdienen op het karige salaris. Voor een heel lang traject zou je op Java ook de trein kunnen nemen, safe en niet duur.

Hallo allemaal.
Ik ben al een tijd op deze forum maar ik reageer nooit omdat ik over het algemeen wel eens ben met wat er op deze form naar voren wordt gebracht en het belangrijkste Hoe het naar voren wordt gebracht,ik lees nu b.v over auto rijden in Indonesie,dat je voorzichtig moet zijn maar dat moet je overal in het buitenland waar de regels over het algemeen anders zijn dan in Nederland,ik woon op Curacao en heb een aantal jaren gewoond en gewerkt in Indonesie maar na al die jaren heb geen problemen gehad en geen bekeuring gehad,het is wel zo dat men in die soort landen waar de regels niet zo nauw genomen worden als in Nederland(waar ik 35 jaren heb gewoond en gewerkt)dan gaat men misbruik maken van die gelegen heden en zodra met een ongeluk veroorzaakt dan heeft niet verkeerd gedaan, of de politie moet meer geld hebben omdat zijn salaris niet voldoende blijkt te zijn,onzin!!!.Wij hebben hier op Curacao een behoorlijk aantal buitenlanders wonen en ook Nederlanders,maar als je ziet ondanks dat de regels in hun eigen land die zo streng zijn wat voor rotzooi ze hier uithalen dan vraag ik me af aan wie ligt het als de politie optreedt,aan de politie z’n salaris of aan de niet gewendt zijn van de vrijheid wat we hier en Indonesie hebben omtrent die soort zaken???En met een vinger naar een ander wijzen en als er teminste 3 naar je wijzen???
charles

Door de locale bevolking op Java en Bali ben ik hiervoor uitdrukkelijk gewaarschuwd, dus niet uit een boekje.
Mijn eigen (locale) chauffeur op Bali die ik had gehuurd moest 2 a 3 keer per dag stoppen om smeergeld te betalen.
Als er tips worden gevraagd dan laat ik mijn ervaringen weten zonder een oordeel af te geven over ervaringen van anderen, een ieder neemt daarna zijn eigen besluit.