Voor de eerste keer naar Indonesië

Hallo allemaal,

Volgend jaar willen mijn man en ik voor de eerste keer naar Indonesie. Waarschijnlijk willen wij naar Java en Sumatra. De bedoeling is dat we alleen de vliegreis boeken en de eerste 2 overnachtingen. Verder willen we waarschijnlijk een auto huren. Wat ik graag wil weten of er nog dingen/excursies zijn die we beter vanaf hier kunnen regelen of boeken. Ik zie ons bijvoorbeeld nog niet op eigen houtje de regenwouden ingaan (zeker niet met de auto (hihi)
alvast bedankt voor de tips.

groetjes Astrid

Ik zou geen eigen auto huren in Indonesie (althans, niet zonder chauffeur). Mensen in Indonesie rijden aan de linker kant van de weg, en ze rijden als gekken. Er zijn geen bewegwijzeringborden. En als je betrokken raakt bij een ongeval ben je het altijd schuld - zelfs als dit niet zo is.

Excursies boeken vanuit Nederland is nergens voor nodig, je kan alles beter en goedkoper ter plekke regelen.

Hallo Astridd,

Ten eerste Jenny heeft gelijk, auto rijden in Indonesië is niet voor iedereen
een goed idee. Het lijkt prachtig om vrij te zijn maar zoals Jenny al aangaf
het is een risico. Ik zelf rij wel op Bali maar niet op Java en Sumatra.

Dingen/excursies zijn heel goed terplaatse te regelen. Lees veel op het internet, reisgidsen en boeken, zoek de plekken uit wat jullie het meeste trekt en ga dat verder uitdiepen. Kijk naar de afstanden van de plekken die jullie willen bezoeken, vandaar uit zijn er bussen, treinen en locale mensen die jullie verder kunnen helpen.

Ik zelf heb een paar jaar geleden incl. kinderen een trip gemaakt over Java en Sumatra zonder boekingen, Wij hebben alles terplaatse geregeld.
Neem de tijd !!!
Volgende jaar willen wij waarschijnlijk naar Sulawesi, zonder boekingen.

Mocht je nog meer info willen weten dan merk ik het wel.
Alvast veel zoek plezier.

Gr. CoPictures ( http://copictures.blogspot.com/)