Hallo allemaal,
Ik ben van plan in januari, februari een maand naar Indonesië te reizen. Ik wil vliegen naar Bangkok en vanaf daar verder reizen.
Ik heb wel globaal een plan, maar Indonesië is zooo groot dat ik gewoon niet goed weet waar te beginnen. Ik ben in ieder geval niet echt op zoek naar de standaard bestemmingen, zoals Java en Bali. En als ik mag kiezen tussen oerwoud of cultuur en tempels, dan is het zeker oerwoud.
Ingredienten waar ik naar op zoek ben zijn: duiken op de beste ongerepte plekken, trekkingen in de wildernis, wildlife, actief, avontuurlijk en ontmoetingen met de bevolking. We reizen eigenlijk altijd zo low budget mogelijk met openbaar vervoer en slapen in basic accommodaties. Een vlucht tussendoor vinden we echter geen probleem, omdat ik ook wel begrijp dat anders niet zo heel ver komt op Indonesië in vier weken.
Ik denk dat het het beste is om me te beperken tot twee eilanden, omdat ik heb gehoord dat je anders niet genoeg tijd hebt en alleen maar aan het haasten bent, en dat wil ik niet. Ik leer liever een bepaalde plek echt kennen dan dat ik verschillende plekken oppervlakkig bezoek.
Daarom is het plan om eerst naar Sumatra te vliegen en misschien Pulau Weh te bezoeken (schijnt een hele bijzondere duikspot te zijn). Verder geen idee wat de moeite is op Sumatra. Het tweede eiland om te bezoeken weet ik ook niet zo goed. Ik zit te denken aan Sulawesi, maar weet niet zeker of je daar wel heen kunt vliegen van Sumatra.
Ik ben heel benieuwd wat jullie tips, ideeën en suggesties zijn!
Groetjes Rosanne