Alle tips zijn welkom! Welk eiland is geschikt voor mij?

Hallo allemaal,
Ik wil graag op vakantie naar Indonesië, omdat dit mij een erg mooi land lijkt. Maar ik vind het wel lastig om er achter te komen welk gebied voor mij interessant is. Ik houd niet echt van de super toeristische attracties, maar heb ook nog niet veel reiservaring buiten europa (1 keer bagpacken in India). Ook heb ik een lijstje met wensen die ik op vakantie leuk/handig zou vinden:

  • Veel contact met plaatselijke bevolking.
  • Veel in de natuur/kleine dorpjes zitten en niet te veel in grote steden komen.
  • Met openbaarvervoer alles redelijk goed kunnen berijken.
  • Liefst een poosje wat hoger gelegen zodat het niet mijn hele vakantie heel heet is.
  • Zo nu en dan een aantal dagen op 1 plek blijven voor de rust en om meer kans te hebben die plek beter te leren kennen.
  • Liefst niet al te lange reisafstanden (een keer lang in de bus is niet erg, maar niet aldoor)

Weten jullie welk(e) eiland(en) voor mij geschikt zijn?
Groetjes Lieke

Hallo,

Ik denk dat Sumatra en Java dan erg de moeite voor je kunnen zijn. Je kunt trouwens veel ook vliegen met www.airasia.com
Wat je zeker niet over moet slaan in de borobudur en de pramadan in Yogyakarta trouwens ik vind het toeristische hier ook wel meevallen. Ik ben op dit moment in Yogya en eigenlijk zie je niet heel veel toeristen hier. Zal nog wel komen omdat het nog niet helemala het seizoen is.
Verder is als je naar een leuk eiland wil naar Pulau Weh gaan je kunt dan vliegen van bv Medan naar Banda Aceh en dan de boot nemen om over te steken naar Pulau Weh. Ik ken daar ook een leuke Nederlandse duikschool en dat is http://www.lumbalumba.com/ Als je mocht gaan duiken natuurlijk. Je kunt daar ook heen om te snorkelen ook erg leuk.

Bedankt voor de reactie!
Maar voor de duidelijkheid wil ik even toevoegen dat ik niet te veel in grote steden wil komen, omdat in me nooit zo fijn voel in een stad(al die drukte en auto’s enzo) en dus niet vanwege de toeristen (al kunnen die ook erg vervelend zijn natuurlijk;))

Dan zul je dus ook niet snel bij de borobudur gaan komen want je zal toch ergens moeten slapen als je daar naar toe zou willen gaan. Je zult hier in Indonesie om naar de atractie te gaan die Indonesie heeft dan kom je al snel in de grotere plaatsen. Dit omdat vanuit die plaats het vervoer gaat om ergens te kunnen komen. Trouwens gaf ook een tip over Pulau Weh dat is een eiland dus niet veel verkeer te vinden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt…:chin:

Bedankt voor de reacties! ik ga meer info lezen over sumatra!