ik ben hier nieuw; wat kan ik vinden?

Een reiziger was ik lang geleden.
Toen even niet maar nu wil ik weer op pad.
Indonesie is mijn eerste doel.
Waarheen? Wat kan ik verwachten Waar vind ik de nederlandse historie/
Groet van een nieuweling,
Nynke

Hoi Nynke,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op vakantie te gaan naar Indonesiƫ.
In Indonesiƫ zult u keuzes moeten maken,elk eiland biedt zijn eigen schoonheid en heeft meer dan genoeg in huis om een hele vakantie door te brengen.
Een paar voorbeelden: voor cultuur snuiven bezoekt u Java, voor ongerepte natuur gaat u naar Sumatra en voor van alles een beetje met een vleugje strand gaat u naar het godeneiland Bali. Zo heeft ieder eiland zijn eigen identiteit en kunnen ze allemaal oneindig gecombineerd worden tijdens een verblijf in Indonesiƫ.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Indonesiƫ Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret,Nynke!
groet,georgessiam.

Dank voor je reactie
Ik heb enigszins gejokt in die zin dat ik enige tijd terug vanuit Bali in Java heb gereisd.
Maar nu heb een ticket naar jarkarta geboekt en ik weet niet welk eiland ik wil bezoeken. Ik hoef niet alles te zien, want dan kan ik wel de boekjes lezen maar wat is het meest interessante? Ik begrijp dat dit een domme vraag is doch ik stel hem toch maar wel
Nyke

Nou Nyke misschien kan je de Pulau Seribu bezoeken ,het is een eilandengroep ten noorden van Jakarta.
Elk eiland heeft een schitterend strand,ook kan je daar lekker snorkelen en duiken.
Om hier te komen, neem je vanuit de Marina Ancol haven in Jakarta een motorboot. Met de snelle boot, kun je het dichtsbijzijnde eiland in 30 minuten bereiken. Het eiland dat het verste weg ligt, bereik je in ongeveer 6 uur. Gebruik je een ā€˜gewoneā€™ motorboot, dan duurt de reis wat langer: een reis van ongeveer een dag naar het verste eiland.

1 like

Bedankt voor de leuke tip.Ik ga het zeker in overweging nemen

Das met alle plezier gedaan Nyke!
Succ6 nog met de juiste keuze!:chin: