Verzoek om tips van ervaren reizigers

hallo iedereen, ik ben van plan om in mei ongeveer 3 maanden door indonesie te reizen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen of wat de hilights zijn.
ik ben 2 keer n maand op bali geweest, dat vond ik echt geweldig maar nu ben ik nieuwsgierig naar de rest. ik krijg de indruk dat indonesie echt alles heeft; van ruige natuur en gevaarlijke vulkanen tot indrukwekkende cultuur en chille stranden, en ik wil alles zien!
dus mijn vraag: wat is de ‘specialiteit’ van elk eiland, wat zijn de hoogtepunten, kortom: wat raadt je me aan?
Alvast heel erg bedankt:)

Nou wat dacht je uiteraard van Sumatra met z’n jungle, Java voor de cultuur zoals de Borobudur, Yogjakarta, mount bromo. Sulawesi vonden wij echt super en om af te sluiten naar Bali en zeker ook LOmbok met de Gili Eilanden. Als je nog veel tijd over hebt kun je nog naar Flores vliegen om de Komodo varanen te zien. Als ik mocht kiezen zou ik het zo doen:
Sumatra dan overvliegen naar JAva tot Surabaya en van daaruit naar Zuid Sulawesi, Noord Sulawesi. Terug naar Bali en Lombok, relaxen op een van de Gili’s.
Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel.

gr. Elma

Hallo,

De tips Geschiere doorgeeft zijn onwijs bruikbaar. Jogjakarta is leuk om een dagtour te doen naar de Borobudur dat is echt onwijs mooi. Gili eilanden zou ik ook zeker doen je kan van bali met de boot over is goed te doen. Verder is het treinsysteem in Java ook erg goed en leuk om te doen.

gr van Moira

bedankt jongens, zo kom ik al n heel eind!:slight_smile:

Houdt wel rekening met de verlenging van je visum, dat je op tijd op een plek bent waar dit daadwerkelijk kan. En waar je het leuk genoeg vindt om een week of langer te blijven, je krijgt je paspoort nl niet meteen weer mee… :wink:

Voor vulkanen raad ik je overigens aan naar Flores te gaan. Vlieg na Maumere, trek langzaam per bus richting westen, bezoeken Kelimutu, Bajawah enz en neem vanuit Labuan Bajo de boot naar Lombok. Maar niet zonder de komodo varanen gezien te hebben.

Hallo,

Wij hebben zelf een visum voor 2 maanden wij hadden dat binnen 24 uur in Penang Maleisie dat staat ook op hun bord dat een visum aanvraag 24 uur duurt.

gr van Moira

@ Moira: de verlenging van mijn visum in Tuban heeft 10 dagen geduurd. Ik vind verlengen meestal fijner dan een visum run. Maar je hebt gelijk, in Penang kun je binnen 24 uur een touristenvisum krijgen.

Jenny,
Als je echt een overweldigend ruig gebied wilt bezoeken denk dan eens West-Papua. Het voormalige Nederlands Nieuw-Guinea. Naast de Amazone is dit nog het enige gebied ter wereld met groots ondoordringbaar regenwoud en bovendien bijzondere Papua cultuur. Daarnaast aan de kust paradijselijke stranden en eilandjes. Over de reismogelijkheden voor in de Vogelkop verwijs ik je in eerste instantie naar www.sdsp.nl onder eco-reizen. Mocht je nog verdere vragen hebben dan verneem ik dat graag. Groet Papua-Barat.