In maart ga ik als vrouw alleen naar Indonesië voor 3 weken. Ik heb er ondertussen al op uitgemaakt dat dit en zeer veilig land is om als meisje te reizen maar geraak er niet goed uit welke eilanden ik zou kiezen of welke haalbaar zijn te doen. Ik hou ervan niet te toeristische plaatsen te bezoeken waar je zoveel mogelijk nog van het echte leven van daar te zien, ook zou ik heel graag in de jungle gaan, stammen bezoeken. Is er iemand die mij iets kan aanraden ,Kalimanten, Flores, Sulawesi en nog zoveel meer lijkt mij intressant of papua maar ik heb begrepen dat ik hier beter op een andere reis meer tijd voor kan besteden?
annke
weet er iemand iets over de lokale reisbureautjes ter plekke, heb je ze hier ook zoals in thailand de TAT waarvan je enige zekerheid hebt dat ze betrouwbaar zijn?
Als je graag dingen deels georganiseerd doet via een lokaal reisbureautje, dan zou ik me beperken tot Java, Bali en Lombok. Op de andere eilanden heb je die namelijk niet echt Als je Indonesisch spreekt is het overal makkelijk om vervoer te charteren, spreek je dat niet dan wordt het lastiger. Houd er ook rekening mee dat op bv Kalimantan een prive boot aan de prijs kan zijn!
Bovendien heb je maar 3 weken, en dat voor een land wat groter is dan Europa. Gaat niet. Het midden en oosten van Java samen met Bali zou een mooi begin zijn. Of Bali samen met Lombok. En ja: daar zijn zeker plekken waar veel touristen komen, maar als je een beetje de moeite doet kun je ook dagen rondzwerven zonder westerlingen tegen te komen.
Zoal Jenny aangeeft zou ik ook voor Java, Bali en Lombok gaan. Java is echt geweldig en zeer goed door te reizen. Mijn favo is daar de Borobudur in Yogyakarta. Verder zijn de Gili eilanden erg gaaf.
bedankt voor jullie reacties, ik zal het nog eens bekijke maar ik was precies meer fan van sumatra en dergelijke, het zal een moeilijke keuze worden
@ jenny, het is zeker niet de bedoeling om georganiseerde dingen te doen, vroeg dat alleen maar ter informatie voor als ik een vulkaan ofzo wil bezoeken, hele mooie foto’s trouwens
Als je een vulkaan wilt bezoeken op bv Flores, dan moet je zelf een auto of een bemo charteren. Er is NIKS op Flores waar je dat kan doen! (En dat bedoel ik met georganiseerd.)
Je hotel kan je soms wel helpen, al wordt in sommige hotels geen Engels gesproken.
Ook al heb je maar 3 weken het is fantastisch dat je gaat. Ik heb vaak Indonesië bezocht en er is van alles wat. Als je naar Sumatra wil zou ik alleen daar 3 weken blijven, het is erg groot. Ga ook naar Nias of Siberut, geweldig! Denk aan de reistijden! Kalimantan is mooi als je de jungle in wilt, maar voor de 3 weken zou ik me dan beperken tot Kalimantan. Selamat Jalan.
bedankt voor jullie reacties, binnen 2 weken ben ik weg, het zal een laatste moment beslissig worden denk ik want mijn keuzes worden alleen maar groter naargelang ik meer mensen hoor en hun foto’s zie, ik denk wel waar ik ook ga dat het overal wel mooi zal zijn
ook wij zitten nog erg te dubben.
Gaan met ons gezin (5pers) in juli/aug 4weken
Denken nu aan
Sumatra,alleen jungle Bukit Lawang voor olifanten/urangutans omdat we bang zijn dat veel meer willen ook veel reistijd neemt
Java,yogya en omgeving en bromo/ijen. samen, Sum.en Java, 2weken.
en dan Of zuid sulawesi met beetje bali
Of boottrip flores-bali. elk ook voor 2 weken.
Wat lijkt jullie het meest gevarieerd als totaal reis.
Als we reizen met auto met chauffeur voor de langere trajecten op Java lijkt ons dat toch een rustig genoeg schema; klopt die inschatting?
Een auto met chauffeur rijdt sneller dan een bus, maar wegen zijn slecht en afstanden lang. Ik zou het niet in 4 weken willen proppen, zeker niet bij een eerste reis.
ik ben het met jenny eens,je wil een hoop zien in 4 weken.
maar t ligt nogal uiteen.
vergis je idd niet in de reisafstanden!!!
ik denk dat t een btj teveel van t goede is.
heb zelf 7 weken door indo gereisd en zelfs toen hebben we meerdere dingen moeten skippen vanwege tijdnood.(de reisafstanden zijn gewoon te lang)
Ik begrijp dat jullie het veel vinden klinken.
Toch lijkt mij 4 plekken in 4 weken rustiger dan voortdurend rondreizen.
Ik ben op deze plekken uitgekomen na inlezen en ook rekening houdend met air asia vluchtmogelijkheden. Ik weet alleen niet of het realistisch is zo
en of we beter voor flores of voor sulawesi kunnen kiezen in combinatie met de rest van de reis
Dus nogmaals, met overal ongeveer een week verblijf,
Bukit Lawang+tangkahan (in pricipe niet Toba, of is dat heel dom)
Bandung-Yogya (niet de Bromo, of is ook dat dom)
Flores of sulawesi
Bali
Dank en groet