Voorstellen en voor het eerst naar Indonesië!!! :D

Hallo allemaal, ik ben Johan, 23 jaar en samen met mijn Franse vriendin Melanie (21) gaan wij voor het eerst naar Indonesië!!!
We hebben er super veel zin in, nog niet veel gepland maar we laten ons graag inspireren door jullie :smiley:
We zitten nu in Australië, hebben hier een super jaar gehad veel leuke mensen ontmoet veel mooie plekken en dieren ontdekt.
Voor ons volgende avontuur gaan we de 29e deze maand naar Jakarta en willen wij rond reizen naar Denpasar waar wij de 28e weer vertrekken naar het heerlijke koude kikkerlandje.
Hebben sommige van jullie deze reis al eens een keer gedaan? En hoe? Zelf een auto huren of een chauffeur of met de trein? Wij willen graag veel mooie plekjes zien en mensen ontmoeten. Wat zijn nou echt the must see and to do things? En welke plekken kunnen wij beter vermijden? Iedere tip or trick is welkom :smiley:

Groetjes, Melanie en Johan.

Hoi Melanie en Johan,welkom op wereldwijzer!
Nou je kiest er wel een heel mooi land uit om naartoe te reizen.:slight_smile:
In Indonesië zult u keuzes moeten maken,elk eiland biedt zijn eigen schoonheid en heeft meer dan genoeg in huis om een hele vakantie door te brengen. Een paar voorbeelden: voor cultuur snuiven bezoekt u Java, voor ongerepte natuur gaat u naar Sumatra en voor van alles een beetje met een vleugje strand gaat u naar het godeneiland Bali.
Nu ik veronderstel dat je nog met vele vragen zit,wel op het Indonesië Forum kan je altijd je reisvragen stellen.
Nog een prettige voortzetting van je reis Melanie en Johan en laat ons nadien iets weten hoe je reis was verlopen.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.:chin:

1 like

Bedankt, georgessiam. Ik zal direct mijn post verplaatsen :slight_smile:
Wat is trouwens u favoriete eiland?

Nou ieder eiland heeft zijn mooie en minder mooie dingen,zelf ben ik er nog niet naartoe geweest,maar ik heb possitieve reacties gehoord in mijn familiekring en ze vinden allemaal Flores veruit het prachtigste eiland, ongerept, niet toeristisch.

beste Johan en Melanie, wij zijn vorig jaar een maand op Java en Bali geweest en hebben 2 1/2 over Java gereist en de rest op Bali.
Wij hebben een geweldige reis gehad en beide eilanden zijn heel anders. Onze reis op Java hebben we samengesteld met Antarin een reisbureau(tje) in Amsterdam, wij hebben daar heel goede ervaringen mee.
Bali hebben we verder zelf geregeld, dat is goed te doen.
Java is zo ontzettend druk dat wij jullie afraden om daar zelf te rijden. Aanraders om te bezoeken op Java zijn: de vulkaan Papadayan, totaal niet toeristisch en wij hebben daar 3 1/2 uur prachtig gewandeld onder begeleiding van een gids. Ook vonden wij de theeplantage Malabar geweldig.
Yogjakarta is een leuke stad, wij hebben daar fietsen gehuurd en op deze manier de stad heerlijk verkend.
veel succes met organiseren en ik hoor het wel als nog vragen hebt, groetjes Anita