1 maand Indonesië

Hallo allemaal,

Samen met een vriendin ga ik in april voor een maand naar Indonesië. We zullen daar dan 29 dagen verblijven. Voor ons allebei is dit de eerste grote reis die we maken.
We vliegen op Jakarta en terug vanaf Denpasar. We willen in ieder geval Java en Bali bezoeken, maar zouden het ook leuk vinden als we nog tijd hebben om andere eilanden te bezoeken. Hierbij denken we vooral aan Lombok en Sulawesi.
In hoeverre denken jullie dat dit mogelijk is in de 29 dagen die we hebben? Of zouden jullie nog andere eilanden aan willen raden die we in deze tijd kunnen bezoeken?
Tot nu toe staan op onze planning: Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Borobudur, Bromo, Malang en omgeving. Daarna willen we doorreizen naar Bali en daar cultuur opsnuiven in de binnenlanden (Ubud en omgeving), maar ook genieten van het strand, de zee en wellicht ook proberen dolfijnen te spotten in Lovina.
Zelf twijfel ik nog een beetje over het bezoeken van Bandung en Malang. Zijn deze plaatsen de moeite waard?
Graag hoor ik het als jullie nog andere must-see tips hebben :slight_smile:
Alvast bedankt voor de reacties!

Wat heerlijk dat jullie samen een maand naar Indonesie gaan! Helaas heb ik gen tips voor je, ik ga zelf 29 maart voor het eerst die kant op. Mijn route: Sumatra-Java-Bali. Ook ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die al zijn geweest, dus zal jouw page in de gaten houden!

Enjoy! :zon02:

Je hoeft nu nog niet te beslissen of je wel of niet naar Lombok gaat. Gewoon rustig beginnen te reizen in Jakarta, over Java door naar Bali, en met de boot kun je als je tijd over hebt in een paar uur in Lombok zijn.

Je kan eventueel ook naar Sulawesi vliegen, maar Lombok is nu eenmaal makkelijker te bereiken.

Ik vond Malang en Bandung wel grappig. Koloniale gebouwen. Bij Bandung de bergen en de watervallen en natuurlijk de vulkaan Tangkuban Perahu. Heel mooi! Bij Malang kun je een dagtrip maken naar Baru en Selecta, wat wat hoger ligt en waar het heerlijk koel is. In de sawa’s in de dorpen rond Malang liggen leuke oude tempels.