Mijn vriendin en ik gaan half juli 2012 voor een maand naar Indonesië.
We hebben retourtickets naar Kuala Lumpur en op het eind al een ticket van Bali terug naar Kuala Lumpur.
Net als wat anderen hebben we een Lonely Planet aangeschaft en zijn we forums aan het lezen, maar hebben we nog genoeg vragen!
Ons idee was, ondanks de misschien korte tijd van 30 dagen, om Sumatra, Java te bezoeken en te eindigen op Bali.
Hebben jullie tips van een mooie route?
Of dingen die we zeker moeten doen of die we over kunnen slaan?
De eerste keer dat ik naar Indonesië ging, alweer 14 jaar geleden, hadden we een reis geboekt bij Djoser. De reis ging van Sumatra via Java naar Bali en het was heel heftig, veel reizen, dagen in de bus en heel veel indrukken opgedaan. Je vind de route terug op de website van Djoser. Die zou je als leidraad kunnen gebruiken. HIER staat de rondreis… :vak01:
Van Kuala lumpur naar Medan en logeren in een Guesthouse( JJ) vandaar uit Tobameer(2 dagen) bezoeken , weer terug naar Medan en dan Orang oetans bezoeken.
Van Medan naar Jakarta vliegen. Daarna met DAMRI Bus naar Bogor( Botanische Tuinen, Bandung(anklung bekijken), Garuth ( Naga Dorp), Pangandaran( Green Canyon) Jogjakarta, Malang, Kalibaru, Bali, Kuala Lumpur
In 1 maand sumatra, java en bali bezoeken is wel heel veel. ik zou zeggen kies een eiland, snuif de gewoontes van het eiland op, en vergeet niet dat indonesie een heel groot land is met meer dan 17.000 eilanden, 600 dialecten etc. Ieder eiland heeft zijn eigen gezicht en gewoontes.
Over de Ramadan: ik heb ergens gelezen dat er daarvoor een feest is rond 19 augustus fzo op Java, waardoor reizen moeilijker is.
Moet ik vanwege de Ramadan nog ergens meer rekenen mee houden?
Voor vele gasten is al gebleken dat wij een uitstekende lokatie hebben voor aankomst en vertrek uit Bali, wij zijn 15 minuten gelegen vanaf het vliegveld.
Tevens kunnen wij je helpen aan een betrouwbare chauffeur met auto die jullie een onvergetelijke rondtour op Java en Bali kan bezorgen. Daarnaast verzorgen wij ook reizen naar de Gili´s, Lombok, Bima, Flores en de komodo eilanden.
Wil je wat reisimpressies van gasten waar wij een rondreis voor hebben georganiseerd dan kan je dat bekijken op onze facebookpagina :
Wat foto materiaal van het paradijselijke Zuid-Bali:
Van 10 t-m 15 januari staan wij op de vakantiebeurs in Utrecht op de Indonesie-paviljoen, op uitnodiging van de Indonesische ministerie van Toerisme. Dus als je ons face 2 face wilt ontmoeten ben je bij deze uitgenodigt.
Als je al een retourticket Kuala Lumpur hebt en een ticket van Bali naar Kuala Lumpur, zou ik kiezen om op de heenweg van Kuala Lumpur naar Jakarta te vliegen (goedkope AirAsia of LionAir vlucht bijvoorbeeld), zodat je door Java naar Bali (via een ander eiland misschien nog) kan reizen…
De reis van West naar Oost Java kan je zeker 2-4 weken zoet mee zijn
Succes met de reisplannen en alvast een hele goede rondreis toegewenst! :chin:
En 1 of 2 dagen Jakarta is natuurlijk ook leuk
(Ik woon hier zelf sinds kort en mijn Nederlandse gasten vonden het tot nu toe erg leuk om in Jakarta rond te kijken…)