2 maanden de tijd

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan voor 5 maanden naar Azië waarvan de eerste 2 maanden naar Indonesië. Nu vliegen we op 16 augustus op Jakarta en moeten nog een ticket boeken om het land uit te gaan. Het plan is om na Indonesië door te reizen naar Myanmar (daarna Laos, Cambodja, Vietnam).

We hebben het volgende op ons verlanglijstje staan: Java, Bali, Lombok, Sumbawa, Flores en Sulawesi.

Hebben jullie tips voor routes, boeken van tickets, must see en dingen die we beter kunnen overslaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt[emoji106]

P.s. We zijn gek op duiken[emoji1]

Ik zou voor jezelf een selectie maken welke eilanden je echt wilt zien. Je wilt nu 6 eilanden in 8 weken, dat is gemiddeld een dag of 10 per eiland.

Als je heel Java wilt doorkruisen zou ik er zeker drie weken voor uittrekken. Voor Flores ook twee weken. Sulawesi van zuid naar noord schijnt vier weken te kosten, maar zelf ben ik niet verder gekomen dan het zuiden.

Ik heb een artikel geschreven over mijn hoogtepunten voor Indonesië, misschien heb je daar wat aan? IkReis - Hoogtepunten Indonesië.

Wat een geweldige reis maar wel net zoals jenny al zegt kort op de eilanden.
Sulawesi is echt 4 weken mega groot! En Flores is veel te zien en te doen en ook lang reizen!
Advies voor jullie misschien iets laten vallen. 2 maanden lijkt veel maar is zo voorbij .
Heel veel plezier .

Bedankt voor jullie advies.

We vinden het lastig kiezen om zaken te schrappen…
Hebben jullie hier wellicht nog advies in?
Wat is echt een must voor eerste keer indonesie?
Duiken staat wel hoog op ons lijstje trouwens :slight_smile:

Ik heb trouwens begrepen dat het independence day is op de dag dat wij aankomen (17/08).
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? :slight_smile:

Thanks again!

Geen probleem independent day alleen de reistijd is wat langer.
Ik zelf vind duiken bij Ahmed erg mooi in Bali ook bij menjangan prachtig.
En Flores is een prachtige duikplek. Natuurlijk ook Sulawesi bira en manado bunaken erg mooi om te duiken.
Mijn persoonlijke keuze eerste keer indonesie Bali lombok Flores . Of Sulawesi , Bali Flores.
Hoop dat je er iets aan hebt.