in mei ga ik samen met 3 vrienden backpacken in Indonesië. Nu hebben 2 onder ons (waaronder ikzelf) al redelijk wat backpackervaring (zeker wat betreft ZO-Azië) maar heb het gevoel dat Indonesië toch wel ietwat anders zal zijn dan pakweg Thailand, Vietnam, …
We vliegen op Jakarta, spenderen daar paar dagen, dan door naar Yogyakarta, Borobodur, Prambanan, … ook de Merapi zou ik graag beklimmen. Voor de rest hebben jullie nog andere tips voor Java? Surabaya, Bandung? Zijn die de moeite waard?
Dan zouden we graag naar Kalimantan vliegen voor een jungle trekking, maar heb totaal geen idee wat te verwachten. Iemand van jullie daar al geweest? Tips voor goede trekkings (plaatsen, toeristische bureaus, …),
Vervolgens zouden we doorvliegen naar Bali om daar toch zeker 10 dagen minimum te spenderen (in combinatie met Lombok en Komodoeiland). Iemand die tips heeft over hoe je daar het best geraakt? Per boot vanuit Lombok?
Verder nog enkele algemene vragen:
Nemen jullie malariatabletten gedurende gans jullie reis in Indonesië (omdat ik las dat grote steden malariavrij zijn)? Of zou het voor ons genoeg zijn deze enkel te gebruiken voor Kalimantan? Want Bali en Java zijn niet zo risicovol…
Elke andere tip is meer dan welkom, want we kijken er ongelooflijk naar uit!
Bedankt!:wereld::zon02:
Kalimantan ben ik nooit geweest. Ik heb wel mooie trekkings gemaakt op Sumatra.
Hoe lang willen jullie naar Indonesie gaan? Want jullie willen heel veel in een reis! Ik zou zelf minder vliegen, en overland en met de boot van Jakarta naar Bali gaan. Verder met de boot naar Lombok, en met Perama op en neer naar Labuan Bajo (Flores) voor de Komodovaranen.
We gaan voor 1 maand! Ons programma valt toch redelijk mee! Nu las net over Mt Bromo en dat lijkt me ook wel prachtig! Er is inderdaad heel veel te doen!
Heb jij malariapillen genomen?
Ik ga even je website bekijken
Als je een maand hebt, zou ik niet naar Java, Bali, Lombok, Komodo en Kalimantan willen gaan. De afstanden zijn enorm, en het openbaar vervoer is trager dan in NL.
Ik zou minstens 2,5 week op Java blijven. Dan heb je ongeveer 10 dagen over voor de rest. De trip van Lombok naar Komodo duurt 5 dagen. Je moet ook van en naar Lombok (kost niet heel veel tijd, maar sluit niet aan met de boot naar Komodo). Je houdt effectief heel weinig tijd op Bali over. Of je moet kiezen om vanuit Komodo (Labuan Bajo dus) terug naar Bali te vliegen. Alleen dan heb je tijd daar ook te kijken.
Er zijn heel veel planningen te vinden op dit forum. Succes met zoeken. Als je van vulkanen en lopen houdt, kan ik je tevens de Kelimutu op Oost-Java aanraden. Of ik malariapillen neem hangt af van het eiland waar ik ben. Het is niet altijd nodig.
Ik weet zeker dan Jenny “Kawah Ijen” op Oost Java bedoelt. Op Oost Java kun je trouwens, met 3 nationale parken binnen handbereik, makkelijk een week rondlopen zonder je eigen te vervelen.