In oktober ga ik drie weken naar Indonesie en we hebben het onderstaande plan bedacht. Is dit haalbaar en hebben jullie tips voor ondere andere binnenlands reizen/vliegen?
Java
Jakarta - familiebezoek paar dagen
Borobudur
Bromo Vulkaan
Kalimantan
Tajung Puting National Park - Orang Oetans
Bali
Paar dagen relaxen/in de natuur
Is het mogelijk om van Java (in de buurt van de Bromo Vulkaan) naar Kalimantan te vliegen en van daaruit naar Bali? Ik wil een vliegticket halen vanuit Nederland naar Jakarta en dan vanuit Bali terug naar NL.
Gezien de afstanden die je af wilt leggen, vind ik de tijd die je hebt erg kort. Als je je echter concentreerd op jouw hoogtepunten en de rest laat schieten, en dus lange reisdagen en veel binnenlandse vluchten accepteert, dan moet het kunnen.
Daar was ik al bang voor, dat het hele grote afstanden zijn en dat je eigenlijk merendeels aan het reizen bent. Indonesie heeft ook zoveel mooie plekken, het is lastig om een keuze te maken! Maar dat zal wel moeten denk ik…
We willen op Java in ieder geval Borobudur en de Bromo Vulkaan zien. Misschien dat we dan Borneo moeten skippen? Wat vinden jullie?
Wat ik het liefst zou willen zien in Indonesie is mooie natuur (daarom de Orang Oetans in Borneo), zoals de jungle, thee- en rijstplantages etc. En eindigen in Bali leek ons het handigst, omdat je dan de terugreis naar NL kan boeken vanaf Bali en daar kan genieten van het strand en de natuur.
Gezien onze wensen, wat zou je dan aanraden? Verder nog tips?
Wij gaan over enkele weken ook 3 weken naar Indonesië en wilden ook proberen Kalimantan te bezoeken. Weet iemand welke mogelijkheden hiervoor zijn (boot, vliegtuig e.d.) en wat de reistijden hiervan zijn?
Wij vliegen op onze heenreis direct door naar Jogykarta en slaan dus Jakarta over. Wij willen 3 dagen in Jogya blijven, 5 dagen oost-java (bromo en national park) en dan hebben we dus nog 2 weken over voor Bali en als het mogelijk is eventueel Kalimantan…Wat zijn jullie ervaringen?
Voor actuele boottijden moet je even op de website van pelni kijken. De boten naar Kalimantan gaan maar een paar keer per maand. Gezien je beperkte tijd zou ik vliegen. Tickets zijn ter plekke te boeken.
Je kan ook overwegen om naar Sumatra te gaan voor orangutans.
Is Sumatra sneller te bereiken dan Kalimantan? Lijkt mij meer uit de richting dan kalimantan…
De planning is nu:
3 dagen Jogya
Kalimantan (als het mogelijk is)
5 dagen Oost-Java
boot naar Bali en de laatste (anderhalve) week in en om bali doorbrengen
Hi Jenny,itu klop.Wy gaan regelmatig naar fam.in padang en gaan soms ook naar palembang.Dari malang is dat niet zover met domestik vlucht.sumatra bagus ja.Maar nogmaals als je als turis drie week heeft dan is dat eiglijk voor jawa erbij kurang.En dan lezen we ook dat bali ,lombok enz ook nog op agenda staan.waarom niet volgende jaar weer en alleen dan naar sunda voor excursi.
Salam,
Siri
Het verbaast me ook hoeveel mensen willen zien in een korte tijd. Maar als je veel wilt vliegen, en lange dagen in de bus wilt zitten… Het is een keus.
Ik ben dit jaar maar 2,5 week in Indonesië, en heb besloten niet verder te gaan dan Bali, Lombok en Gili T. Allemaal eilanden waar ik eerder ben geweest, maar er zijn nog altijd leuke dingen die ik niet heb gezien. Jadi, tidak apa2. Of op zijn Balinees: Sing ken ken.
Ja idd Jenny,We verbazen ons ook over de korte periodes die mensen hebben om een land te verkennen.Een heel jr hard werken en sparen en dan in drie wkn op vakantie zoveel mogelijk van een land willen zien lijkt een zware job.
Sudah ieder zijn keus.
Sereh
Hoi jenny
de georganiseerde trips die ik wil boeken worden steeds duurder en sluiten ook niet aan bij mijn wensen, wat raade je me aan zelf maar een ticket te nemen naar bali en dan de rest zef maar regelen,
wat ik wil bali gili en die varanen proberen te zien,
geen super de luxe hotel maar wel een leuk balis hoteletje bij het strand
wil ook niet 3 weken op dezelfe plaats zitten,
heb jij tips
gr