Hulp gevraagd voor eerste keer naar indonesie

Hoi indonesiereizigers,

Ik en twee vriendinnen willen dit jaar graag voor het eerst naar indonesie toe!
Wij hebben al aardig wat plekken op de wereld gezien maar zijn onbekend in indonesie.

Wij willen 3 tot 4 weken weg en zouden graag wat informatie willen wat leuk is om te doen/zien.
handige tips voor het reizen daar en de leuke bed and breakfast of slaapplekken.

Het liefst willen we een niet georganiseerde reis gaan doen. Wij dachten zelf aan bali,sumatra en de gili eilanden zo ie zo. Daarnaast twijfelen we nog of we dan nog lombok of java erbij zouden doen.

Wat wij leuk vinden om te doen zijn actieve dingen zoals duiken,wandelen,fietsen maar ook even lekker genieten op het strand!tempels lijkt ons leuk,maar dan de mooiste en niet veelvoudig bezoeken van tempels en grote steden.

Zouden jullie ons wellicht op gang kunnen helpen zodat we wat specifiekers kunnen gaan zoeken?

Groetjes kim,saskia en linda

Als je 3 weken de tijd hebt, dan zou ik me beperken tot één eiland. Anders ben je alleen maar aan het rennen en aan het vliegen. De wegen zijn niet zo goed als in Europa, en de afstanden zijn ver.

Lees eens wat routes op dit forum. In de Lonely Planet staan ook suggesties. Ik ben inmiddels zo’n 10 keer in Indonesie geweest, en er zijn nog steeds grote stukken van het land die ik nog wil ontdekken. Zie ook mijn reisverhalen van Indonesie.

Indonesie is groot maar in 3-4 weken kun je wel wat hoogtepunten zien. iK kom 3 keer per jaar in Indonesie en ontmoet regelmatig mensen die in 3 weken 3 eilanden doen en daar enthousiast over zijn .Natuurlijk zie je niet alles maar je kunt wel veel hoogtepunten zien.

Bijvoorbeeld 10 dagen Java (Jakarta/Bogor - Bandung - Yogyakarta - Bromo) en 10 dagen Bali & Gili of Lombok

of 14 dagen Sumatra en een weekje Bali & Gili

Succes

1 like