Waar heen te gaan in 4 weken Indonesie

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om samen met een vriendin komende zomer (in de maand Juli) 4 weken in Indonesie te gaan backpacken. Nu is alle informatie een beetje overweldigend en heb ik geen idee meer welke eilanden het meest de moeite waard zijn om te bezichtigen, en hoeveel mogelijk is in deze 4 weken. Hebben jullie tips voor mij?

En hoe boeken jullie je ticket naar Indonesie? Rechtstreeks naar een van de eilanden of een ticket boeken naar bijv. Kuala Lumpur of Singapore en dan goedkoop met Asia Airlines naar Indonesie?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Anne

Heb je al eens in de Lonely Planet gekeken? Daar staan veel suggesties voor routes voor 4 weken. Ook op dit forum trouwens.

Waar houd je van? Wat is je budget?

Ik probeer bij elk bezoek een ander stukje te ontdekken, en daar ben ik na 12 naar nog steeds niet klaar mee! Zie m’n site voor wat tips.

Houd er trouwens rekening mee dat de ramadan in juli valt dit jaar.

Indonesie telt ruim 17.000 eilanden dus keuze genoeg zou ik zeggen. Zoals Jenny al terecht opmerkt: je zal eerst moeten bepalen wat je budget is en waar je van houdt. Als dit je eerste reis is zou je bijv. kunnen beginnen met Java, Bali en Lombok. Dat zijn de eilanden die de meeste Indonesie reizigers als eerste bezoeken. Java bijvoorbeeld is overwegend Islamitische, zo’n 1.200 km lang (van west naar oost), is ruim 3 maal zo groot als Nederland en er wonen 115 miljoen mensen; het is een van de dichtstbevolkte eilanden ter wereld. Bali is ongeveer 150x100 km en overwegend Hindoeistisch. Lombok is wat kleiner en voor het grootste gedeelte Islamitisch.
Vervoer kan je op verschillende manieren doen: per bus, trein maar ook auto met chauffeur. Ook kan je tussen de verschillende eilanden vliegen.
Overnachtingen kan je in goedkope guesthouses doen maar ook in luxe hotels. In Indonesie kan je het zo goedkoop of zo duur maken als je het zelf wilt.