Indonesië met pubers

Wij willen volgend jaar zomer met onze kids van 14 en 15 naar Indonesië, in totaal een week of 4.

Het gaat om het beleven van Indonesië, daarom dachten we juist ook aan Sulawesi en misschien Sumatra of Kalimantan. En dat aangevuld met Bali en Gili of misschien een ander eiland. Eventueel ook Java, maar dat lijkt ons wel weer erg druk. Missen we (te) veel als we Java overslaan?

Een ander punt is de Ramadan, tot 8 augustus volgend jaar. Heb je daar veel last van? Ik heb gelezen dat het dan erg druk is, geldt dat ook buiten Java? En hoeveel ‘gezelligheid’ mis je als al die eet stalletjes dicht zijn.

Al vast bedankt voor jullie reacties!

Hallo,

Leuk dat jullie volgend jaar naar Indonesie willen. Als dit jullie eerste bezoek wordt is het misschien beter om alleen Sumatra, Java, Bali, Gili & Lombok te bezoeken en eventueel tijdens een andere reis, Sulawesi & Kalimantan. Dat zou dan volgens mij ook goed in jullie 4 weken passen.

Voorbeeld:
Week 1: Sumatra: Medan - Bukit Lawang - Toba lake - Padang - Bukittinggi
Week 2: Java: Jakarta - Bandung - Yogyakarta - Bromo - Bali
Week 3: Bali: Combi Strand & Sightseeing
Week 4: **Lombok **& Gili Air,Meno of Trawangan: Combi Strand & Sightseeing

De Ramadan maand zul je inderdaad gaan merken en vooral in Java. Bali niet veel want dat is meer Hindoe. Met bepaalde dingen kun je beter rekening houden en van tevoren vastleggen/reserveren zoals hotels, treinreizen en binnenlandse vluchten. Het feest duurt maar ongeveer een weekje maar veel Indonesiers hebben dan ook vakantie en houden ook van reizen, vandaar dat veel volgeboekt kan zitten of duurder kan zijn. Verder zal het absoluut niet minder leuk zijn om in deze periode door indonesie te reizen!

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Groet,
Ramon

Ik zou niet Java in 1 week doen, dat is gekkenwerk!

Van Medan naar Padang is ook niet in een week te doen. Veel te lange reistijden. (Met name het stuk van Samosir naar Bukittinggi. Je kan beter van Samosir terug naar Medan en dan per vliegtuig verder.

Ik zou zelf echter kiezen voor minder eilanden en minder vliegreizen.

Mijn voorbeeld was ook geen reisroute, alleen wat tips over bestemmingen die ze eventueel zouden kunnen bezoeken.

Java is te doen in een week: 1 nacht Jakarta, 1 a 2 nachten Bandung, 3 nachten Jogja en 1 nacht Bromo. Uiteraard is 10 dagen of 2 weken beter om Java te verkennen!!

Groet

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan
Voor Java moet je al gauw 12-14 dagen uittrekken om van West naar Oost te kunnen reizen ,inclusief Pangandaran en omgeving.

Voor Sumatra heb je voor Medan - Bukit Lawang - Toba lake ,Medan al een week nodig