Ik vind het een vrij vol programma zoals het hier staat. Ik weet niet hoe oud de kids zijn, maar houd rekening met lange afstanden.
De Ramadan is volgend jaar van 18 juni tot 17 juli. Met name op Java en Sumatra leidt dit tot overvolle wegen (en veel vertraging) en ook vliegtickets zijn snel uitverkocht. Op mijn website schreef ik een stukje over reizen in Indonesie tijdens de Ramadan: IkReis - Indonesië en de Ramadan 2023.
Maar goed, de route…
7 dagen voor Bukit Lawang en Samosir is te doen. Bukit Lawang is wel behoorlijk primitief, dus ik durf niet te zeggen of dat een fijne plek is om bij te komen van een lange reis. Ikzelf kampte in juli met regen en best veel stroomstoringen in het hele stadje! Er is weinig accommodatie met warm stromend water, dus als je daar waarde aan hecht moet je echt ver vooruit boeken. Zeker in het weekend als er veel lokale toeristen zijn.
Java is prachtig om over rond te reizen, daar kun je zo 3-4 weken voor uittrekken. Zoveel tijd hebben jullie niet, dus ik zou een paar dagen in Yogya blijven en dan een excursie via de Bromo en Ijen naar Bali regelen. Daar zou ik in Ubud of Lovina blijven.
Ik zou zeker geen vierde eiland toevoegen als Bounte eiland. Lovina op Bali zou mooi kunnen zijn, of Amed, Canddese of Padangbai. Misschien zelfs iets in het zuiden als Legian, Seminyak of Sanur.
Hallo, ik zou ook zeker voor maximaal 3 eilanden kiezen en niet meer en de dagen die je gepland had voor een verblijf op een bounty eiland verdelen over een wat langer verblijf op Java (en eventueel op Bali).
Hoi Anita,
Dank je voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt! Het is inderdaad te ambitieus om nog een eiland toe te voegen. Nu puzzelen om de dagen goed in te vullen
Edwin
Hoi Edwin, je dagen vullen gaat zeker geen probleem opleveren. Er is zoveel te zien en ondernemen, hangt ook een beetje af waar je interesses liggen en die van de kids natuurlijk. Yogyakarta e.o (Bromo en Iljen) evt. Het Dieng plateau en Pangandaran vervolgens terug naar Yogya (deels met de boot)? Tis maar een ideetje. Er is ontzettend veel mogelijk dat het nog moeilijk kiezen wordt denk ik!
Ik ga zelf volgende maand voor 3,5 week en neem deze keer vrienden mee met 2 kids van 6 en 8. Wij vliegen op Jakarta en gaan vervolgens naar de Puncak pas waar we overnachten. Dan 2 dagen Garut waar we o.a de Papadayan vulkaan willen beklimmen en vervolgens door naar Pangandaran wat natuurlijk onze hoofdbestemming is. Vanuit Pangandaran gaan we dan nog een dag of 3,4 naar Yogya.
Veel plezier met de voorpret van het plannen! Groetjes, Anita