Zeilreis van Colombia naar Panama (san blas eilanden)

Hoi,

Wij zouden graag eind maart een zeilreis doen van Colombia naar Panama en hierbij de San Blas eilanden bezoeken!

Na veel opzoekingswerk heb ik gemerkt dat er ontzettend veel organisaties bestaan en de prijzen toch nogal verschillen. Enkel goedkopere van 390 dolar en anderen van rond de 550 dolar. Uit ervaringen van andere mensen heb ik gehoord dat het verschil in prijs vaak ten koste van de kwaliteit van zowel de boot als het aanbod in eten gaat. Uiteraard hebben wij net als alle Backpackers liefst een zo goedkoop mogelijke trip, maar als het dan toch zowieso om enkele honderden dollars gaat wil ik wel liefst dat het een topuitstap is ! :slight_smile: Dus is het dan de moeite waard om bijna 160 dollar meer te betalen of zijn die goedkoper zeiltrips best te doen ?

Zijn er mensen die hier ervaring me hebben? Met welke maatschappij zijn jullie gegaan en is die aan te raden?

Groetjes en alvast heel erg bedankt voor jullie reacties !

Hoi!

Ik ga over twee weken de dure doen. Ik kan je erna eventueel advies geven. Groetjes

Via Wereldwijzer app

1 like

Alles valt en staat met de service aan boord en de grote van het schip.
Mocht je een klein schip hebben en een wilde zee, dan was je (achteraf) wellicht blij geweest als je een groot schip had…

1 like

In juli vorig jaar heb ik de trip geboekt bij Blue Sailing (www.bluesailing.net) Cartagena, een bonafide boekingsbureau waarvan de eigenares snel en goed communiceert.
Het kostte $500,–. Ik voer met de Sacanagem. Ik heb erg gelet op veiligheid (is er een reddingsboot, zijn er zwemvesten e.d., geen luxe bij zo’n trip). Verder ben je erg afhankelijk van de mensen die meevaren, de kapitein en de kok.
De kok(kin) was perfect, goed en gezond eten, aardig meid. De kapitein (Tilson Castro) was kundig, maar had absoluut geen overwicht op de meevarenden die ongelooflijk veel zopen met alle vervelende bijverschijnselen van dien. Wat dat betreft had ik pech. Verder waren de mensen best aardig.
Ik raad je echt aan om zeker de eerste dagen pillen tegen zeeziekte te nemen, vooral de eerste 2 dagen hard nodig. De San Blas eilanden zijn prachtig, echt de moeite waard. Voor meer info: kijk op www.omarijke.waarbenjij.nu Rondreis Colombia en Panama (vanaf 26 juli). Succes!

• Updated - - -
1 like

hoi hoi!

Vorige maand heb ik de zeiltocht gemaakt. In plaats van via een internetsite reserveren ben ik en mijn reisgenootje naar Portobelo gegaan. Daar zijn een heleboel schepen die die kant op gaan en heb je de mogelijkheid om te kijken en te vergelijken. Het scheelde uiteindelijk in geld (wij hebben 440 dollar betaald exclusief drinken). Er zijn een heleboel schippers die eens in de zoveel tijd hun boot beschikbaar stellen voor dit soort reizen om een extraatje te hebben.

Het was een geweldige vaart! We hebben enorm veel geluk gehad met de groep die super op elkaar aansloot. San Blas is ontzettend mooi en het zeilen absoluut een ervaring.

Hou er rekening mee dat iedereen zeeziek word en neem dus pillen mee. Niemand weet hou je reageert op zo’n zee die simpelweg heel anders is dan die we kennen in NL.

Wij zijn ipv van Cartagena naar Sapzurro gevaren. Dit scheelt een volle dag varen over open zee tussen san blas en cartagena en dus een dag meer in de san blas. Daarnaast is het gebied van Sapzurro heel erg mooi!

Succes!

1 like

Hoi, bedankt iedereen! ik had in Cuba nergens internet vandaar de radiostilte! op dit moment opnieuw in cartagena en alles aan het uitzoeken van hoe en wat het goedkoopste maar toch ook het beste zal uitkomen! over die zeeziekte hebben jullie misschien tips van goede merken ? ik was vroeger al wagenziek dus ben er vrij zeker van dat ik behoorlijk zeeziek zal worden! Maar nog nooit heb ik zeeziekte pillen moeten kopen laat staan in Colombia ! :slight_smile:

Verder heel hard bedankt voor de vele tips wij hebben ondertussen 2 kapiteins gevonden die het voor 350 euro doen maar we willen eerst de boot enzo gaan bekijken want het lijkt ons bijna te mooi om waar te zijn (en dat dreigt wel vaker het geval te zijn in Colombia :))

Groetjes !!