Hoe reis ik individueel naar San Blas eilanden?

Ik wil of van af Panama City of vanaf Colon langs de noordkust naar San Blas. Dus niet vliegen of met een tour mee. Weet iemand hoe dat het beste gaat?

Hallo Ronnie.
Ik zou je aanraden gewoon met de bus te gaan. Je kunt dan overal uitstappen, een hotelletje zoeken en dan weer verder. Op de busstations zelf en zeker in Panama city kunnen ze je prima vooruit helpen.
Elke buschauffeur weet hoe je verder moet. En er zijn altijd wel mensen in de bus die je verder helpen als je het vraagt.
Veel plezier. mamacarina

Dank voor je reactie. Maar waar ga ik dan met de bus naar toe, of wel waar kan ik de boot nemen naar de eilanden?

Niet zenuwachtig worden. Gewoon daar vragen. Ik ben 70 (bijna) en reis alleen en kom overal goed terecht. Zorg alleen vanuit Nederland voor een hotelletje voor als ik vanuit Nederland aankom. De rest regel ik ter plaatse met een beetje vragen hier en daar.
Alles gaat altijd goed. En kijk anders eerst in een reisgids, b.v. die van lonely planet.
makkelijk zat. Geniet, ook van de reis op zich. Van het op-weg-zijn. Van het weg-zijn. Van het onverwachte. Dat wil je toch?
Anders kun je beter thuis blijven. Dan is ook alles geregeld.

Komt me bekend voor…

Lokale bussen naar de kust zijn in overvloed aanwezig, zeker vanaf Panama stad en Colon ( al weet ik niet waarom je Colon zou gaan bezoeken ). naar de San Blas zelf reizen is volgens mij een kwestie van veel avontuur en lokale vissersbootjes of een enkeltje kopen bij een kapitein op een schip, slapen in de meest basis huisvesting ooit (zorg dat je op een groot eiland zit! ) en wanneer de volgende boot langskomt de volgende kapitein lief aankijken ( na een dag of vijf als je pech hebt ).

1 like

Dag ronnie,
Om naar San Blas te gaan over de weg, is de kortste en goedkoopste route dit te doen met een 4x4. Dat kost 60usd retour.
drie en een half uur Er gaan geen, ik herhaal geen bussen naar San Bias via Colon. Je kunt naar Colon,Portobello met de bus.
Daarna wordt het een beetje modderig. Dus neem lekker de 4x4 en ga niet onnodig “op avontuur”.

Hoi,

Ik was benieuwd of het je gelukt is en hoe je het ervaren hebt.
Ik heb zelf een week op San Blas gelogeerd bij indianen thuis,maar ik heb gevlogen.

Benieuwd naar je verhaal.

We hebben een tourtje genomen. Vanuit Panamastad met een 4x4 er naar toe. Je wordt vervolgens bij een haventje afgezet, waar de bootjes naar de eilanden klaar liggen. Je kunt zoveel nachten als je wilt wegblijven. Na 4 nachten op 2 verschillende eilanden zijn we weer terug gevaren, en hebben ons met de 4x4 af laten zetten op de Interamericana. Daar de eerste bus richting Darien genomen. Was allemaal prima, en heel goed te doen. Jammer, dat er geen gewoon openbaar vervoer richting San Blas gaat.

Bedankt voor je reactie. Groeten, Ronnie

Beste Ronnie,

Mag Ik Je vragen waar je deze san blas trip hebt geboekt en wat de prijs was van het verblijf?
Op welk eiland ben je verbleven?

Wij zitten nu in Panama stad en schrikken behoorlijk van de prijzen.
150pppn is de goedkoopste prijs.

Ik hoor graag van je!

Groet,
Suzanne

Via Wereldwijzer app

De goedkoopste manier om naar San Blas te reizen is per 4x4g =60usd pp retour.
Aangekomen op Carti dien je een logeer adres te hebben

Hi,

Ja de 60dollar voor de 4x4 is hier bekend.
Maar het verblijf op een van de eilanden zelf is super duur!
Begint bij 150 pppn dit is dan inclusief vervoer.

Wij hadden in gedachten en ook eerder gehoord dat verblijf voor 75 dollar pppn een redelijke prijs was.
Alleen weten we niet hoe en waar dit het beste te kunnen boeken.

:-/

Via Wereldwijzer app

Hallo Ronnie Welke eilanden heb jij bezocht en uiteraard de prijzen??
Groetjes Kitty