san blas eilanden

Hallo iedereen,

Sinds korte tijd heb ik mijn zinnen op Panama gezet. De route moet ik nog zelf uitdokteren maar waar ik zeker wil verblijven zijn de San Blas eilanden.

De bedoeling zou zijn om Panama met een 4x4 met ons 2tjes te verkennen zonder organisatie. Nu lees ik dat de San Blas eilanden met een 4x4 te bereiken zouden zijn (tot de haven toch) dus tot daar zou ik zelf kunnen rijden.

Nu mijn vraag: over welke haven spreken we dan? Kan je daar veilig je huurauto een paar dagen achterlaten? Vertrekken de boten naar alle eilanden en moet ik op voorhand accommodatie boeken op de eilanden of niet?

Alvast bedankt aan iedereen die reageert.

Sammy.

Wij zijn op de San Blas geweest. Volgens mij is alleen de uiterste westpunt van het gebied per auto te bereiken. Vanaf Panama City richting Colon, en dan naar het oosten/zuiden de route langs de kust volgen. Die kant is echter al vrij toeristisch en er worden pakketten aangeboden vanuit Panama Stad. De andere eilanden zijn alleen per vliegtuig te bereiken. Mocht je de mogelijkheid hebben, doen! Het is prachtig. Ook al bezoek je alleen

Maar met 4x4 zal je vast verder kunnen komen dan wat die pakketten aanbieden. Je moet alleen wel helemaal dezelfde weg terug.