Ik heb wat vraagjes: ik ga een paar dagen naar Panama, want ik wil mijn grootste deel van de vakantie in Colombia doorbrengen.
Maar omdat we een boottrip willen pakken van san blas naar Cartagena (colombia), land ik op Panama City.
Dit is tot nu toe globaal de planning:
12 mei landen we.
13 mei stad/kanaal bekijken
14 mei optie: isla barro colorado (na goede verhalen gelezen te hebben)
15 / 16 (17) san blas
Boot naar Colombia.
Hebben jullie nog info/tips hierover?
Hoe ver / lang is het van panama city naar isla barro colorado? Ben ik nog tijdig met reserveren? Hoe kan ik de trip barro Colorade regelen?
En hoever / lang is het van Panama City naar San Blas?
We zitten te denken om in het hostel Mamallena te verblijven. Iemand hier nog tips / info over?
Ook tips/info over de bootreis van San Blas naar Cartagena is welkom.
Wij zijn uiteindélijk maar 3 weekejs in Panama geweest, maar waren zeer verrast over dit land. Echt een enorme aanrader!!! Lees onze logs er maar over op onze website… De stad en ook het Panamakanaal is heel goed zelf te regelen.
Wij hebben Barron Colorado niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen.
We zijn wel naar San Blas geweest en hebben zelfstandig een ticket geboekt (vliegt er in een uurtje heen ofzo). Op het vliegveldje kan je bij Panama air even vragen naar een mannetje (weet zijn naam niet meer, maar iedereen weet meteen waar dat over gaat) en hij is van origine een eilandbewoner en hij heeft connecties zodat je daar kan je op 1 van de eilanden in een hostal verblijven of bij een gezin.
San Blas is wel erg primitief trouwens hoor, maar wel echt heel gaaf! Onbewoonde eilandjes, witte stranden en kristalhelder blauw water aarrghhhh ik wil weer terug hahahaha
Vanuit PC (in verschillende bekende hostals) worden ook trips aangeboden om per jeep en bootje naar een van de eilanden te gaan… Duurt geloof ik een uurtje of 3. Overigens niet duur (prijs weet ik niet meer precies omdat wij zijn gaan vliegen)
Ook kan je vanuit dezelfde hostals een trip regelen per zeiljacht van San Blas naar Cartagena (Colombia) volgens mij was dat iets van US 250,- tot US 400,- hangt natuurlijk af van je schipskeuze.
Heel veel succes en veel plezier met de voorbereiding
ben 28 dagen in panama geweest maar ben vanuit panama city richting costa rica getrokken.
panama kanaal is indrukwekkend ook omdat je er erg dichtbij komt (zittribune).
wij verbleven in hotel covadonga wat simpel maar erg goed was met bar restaurant erbij en zwembad op het dak.
ik persoonlijk vond panama city een erg aangename stad, alleen goed oppassen voor de (kamikaze) bussen want deze rijden als gekken en men zij dat het er savonds op straat gevaarlijk is maar daar heb ik weinig van gemerkt. ook casco viejo is mooi en park metropolitano 5 min. buiten de stad en de causeway, heerlijk om savonds te wandelen met uitzicht op de stad.