Reis forum Panama

Ik zou graag een reisforum Panama willen starten. Ik woon zelf in Panama stad, al 4 jaar en woonde daarvoor 18 jaar in Costa Rica dus ben wel bekent met de regio.

Ik zit hier nog wel de komende 20 jaar en werk in het toerisme dus het lijkt me een win/win situatie. Panama is in opkomst en er is een hoop te zien.

Ik ken ook een andere Nederlander die op Bocas del Toro woont en op die manier een subforum voor Bocas zou kunnen managen, afhankelijk van de vereisten.

Laat me weten wat er voor nodig is.

Groeten,

Thorwald Westmaas

Hallo Thorwald!

Degene die hierover gaat is een weekje skiën :smiley: Ze neemt volgende week contact met je op!

Groeten,
Jeroen

Hey Thorwald,

Ik ga vrijdag voor 6 dagen naar Panama en heb effectief 4 dagen. Wat raad je aan, san blas of bocas del toro?

Hoi Evert,

Nou het zijn 2 heel verschillende plekken dus het hangt er een beetje vanaf wat je leuk vindt.

Bocas is behoorlijk toeristisch: veel hotels, eetgelegenheden, barrretjes en een kleine disco. Iets voor alle smaken en prijsklasses. En natuurlijk heel mooie stranden. Je kan er naar toe vloegen maar ook over land naar toe rijden en dan vanuit Almirante met bootje. het regent vaak in Bocas en neem een volle fles bug repellent mee.

4-6 dagen Bocas is prima te doen.

San Blas (Kuna Yala) is uniek in de zin dat het door de Kuna indianen zelf wordt gemanaged. Zij zijn er de baas. Weinig hotels (meer cabins), vaak een beetje overprijst, gebrekkige dienstverlening, niks stappen, barretjes, restaurantjes. Maar wel paradijs-achtige eilanden bezoeken waar je alleen rond loopt, super helder water, een sfeeertje die moeilijk te beschrijven is maar zeg maar ‘andere wereld’.

De meeste mensen vinden 3-4 nachten genoeg omdat er verder zo weinig vertier is, de bedden meestal niet echt comfortabel zijn en het eten af en toe nogal saai is.

Voor wat info kun je kijken op www.kunayala.info. Daar staaan wat hotels / cabins op met contact info en links naar Tripadvisor.com (San Blas forum).

Veel plezier.

Thorwald
www.thebalboainn.com

>Hey Thorwald,
>
>Ik ga vrijdag voor 6 dagen naar Panama en heb effectief 4
>dagen. Wat raad je aan, san blas of bocas del toro?

Aanvraag is in behandeling!

Hoi Thorvald,

Bedankt voor je informatie, wij hebben besloten om naar san blas te gaan.
Ik probeer vluchten te krijgen naar corazon de jezus en naar playa chico. Allemaal vol. Is er een luchthaventje waar je ook naar toe kan vliegen om naar 1 van de resorts daar te gaan?

Alvast bedankt,
groeten YVettte Everts

Hoi Yvette,

Naar Carti kun je zowel vliegen als auto (zie trip of the month op www.kunayala.info en neem contact op met Tony Walter). Kan heb je een andere selectie eilanden maar is ook erg mooi.

Of neem contact op met de ‘resorts’ (beetje te groot word :slight_smile: ) en vraag wat zij kunnen regelen.

Thorwald

Hoi Thorwald,

Voordat het toerisme echt losbreekt in Panama, ga ik er ook maar snel naar toe. Ik ben er van 13 juli tot en met de 29e. Een echte planning heb ik nog niet.

Kun je mij iets vertellen over Fiesta Nuestra Señora del Carmen op 16 juli op Isla Taboga? Is het de moeite waard om deze daar te zijn? Evenals Fiesta de la Pollera op 21 juli in Las Tablas?

Ik hoor graag van je! (mocht je een leuke route voor me weten in deze korte 2 weken, dan hoor ik het ook graag).

Groetjes,
Arva

Hoi,
Mijn vriend en ik willen in Panama gaan wonen op het eiland Bocas del Toro.
Is er ergens informatie over? kan nm niet veel vinden.
bv, hoe het zit met een visum en we willen 3 hondjes meenemen en bv inentingen?

Ik hoop dat je me wat verder kan helpen.

grtz Cristel:dag:

hallo thorwald
wij gaan als fam. 4 pers. (kids 18 en 23, 3 weken naar panama.
kan wat hulp gebruiken.
Weet jij nog een leuk geprijsde autoverhuur? Panama zo’n low butget land maar verhuur lijkt naar Europeesche maatstaven?
We willen na 1 dag Panama city 3 dagen nog iets bekijken op weg naar Bocas…embera indians
Leuke low butget 4nachten Bocas. Welke Hostel beveel je aan ?
Bouqete welke hostel beveel je daar aan. Primavera?
Ik probeer contact te krijgen voor San Blas met Tony ,voor 4 nachten,
de site pakt niet kan de huisjes\hostal niet zien zoek eigeijk zoiets als de Kuani dope grande cabine…site laat zien maar daar staat geen priijs bij.

Probeer al in Panama Mamalena Hostel om excursies te regelen, maar die reageert nog niet…Bedankt voor je hulp anders sugesties van wie dan ook zeer welkom Tinek

1 like

Hi Thorwald,

Mijn vrouw en ik (beiden 52) gaan in december 3 weken naar Panama, we hebben zelf alles al geregeld v.w.b. accomodaties: van sober tot luxe. Het is onze tweede keer (wat een geweldig land) en nu blijven we in het gebied tussen Panama-city en grens Costa-Rica. Het enige wat we nog moeten regelen is een auto. Nou gaan we op zich geen rare toeren uithalen, maar wat raad jij aan: een “gewone Nissan Almera” of iets dergelijks of toch een 4x4, b.v. een Suzuki Jimmy (kost 2,5 zo veel)? Ik neig toch meer naar een gewone economy car, maar wellicht heb jij daar veel meer inzicht in. Alvast onwijs bedankt. Met vriendelijke groet, Ruud Bijkerk