Nieuwe Forumbeheerder Panamaforum

Beste bezoeker van het Panama Forum!

Vanaf deze week zal ik het Panama Forum gaan beheren! Ik woon en werk zelf sinds 2 jaar in Panama, en heb er de afgelopen 7 jaar al aardig wat rond getrokken. Ik woon zelf in Panama stad, maar probeer zoveel mogelijk weekenden het binnenland of een kustgebied te bezoeken om te genieten van de tropische natuur en het heerlijke klimaat!

Ik zal proberen vragen zo snel mogelijk te beantwoorden om dit forum wat actiever te maken. Panama is een fantastisch vakantieland, maar (nog) onbekend bij veel mensen.

Vriendelijke groeten en hopelijk tot ziens in Panama!

Eric:zon02:

Beste Eric,

Bedankt voor het opnemen van deze taak. Ik zal je proberen hier en daar bij te staan.

Zelf run ik een Bed & Breakfast (de Balboa Inn) sinds Juni 2008 in Balboa die wordt ook steeds populairder.

Ik heb ook 18 jaar in San Jose, Costa Rica gewoond dus ik kan beide landen goed vergelijken.

Onze NLse zijn allemaal erg tevreden over hun Panama vakantie en in tegenstelling tot San Jose is Panamastad echt de moeite waard om een paar dagen te bezoeken.

So let’s get the word out.

Thorwald

http://thebalboainn.com/wp-content/uploads/2009/05/cerro-ancon-blog-wide7.jpg

Hoi Eric,

…vraagje…
Wij gaan as zondag naar Panama. We willen een auto gaan huren en 3 weken rond gaan trekken.
We willen in hostels gaan slapen, heb jij nog goeie, leuke tips voor ons?
Heb de hostels op ‘hostelworld’ bekeken, maar zijn er nog meer in die prijsklasse of zijn hostels toch nog redelijk zeldzaam?

Nog een vraagje, we horen verschillende verhalen over inentingen en malaria, de een zegt alle prikken halen en van andere horen we dat het echt niet nodig is. Wat is jou kijk hierop?

We horen graag wat van je en kijken echt uit naar onze vakantie in Panama!!

Groetjes Jeannette & Marko

Hoi,

Aangezien het hier nu zomerseizoen (lees droog en schoolvakanties) en met name de week van carnaval er nog eens aankomt, lijkt het me handig voortijdig te boeken. Kans is groot dat veel hotelletjes, hostels etc vol geboekt zijn. Als je kunt, zoek dan in het spaans.

Er zijn nog meer sites, bijvoorbeeld www.hostelpanama.com Er zijn overal aardig wat lokale hotelletjes, B&B, hostels die eigenlijk alleen op de lokale markt richten. Bijvoorbeeld deze, in Penenomé: www.laiguanaresort.com, $25 per paar. Elk leuk stadje/dorpje heeft er wel een paar: El Valle, Las lajas, Boquette, Bocas del Toro etc…

Tip: hou je van carnaval, feesten etc: zorg dat je die week dan in Las Tablas bent. Als je er niet van houdt: mijden!

Ik hoor weinig van malaria hier, dengue schijnt wel wat vaker voor te komen. (het is ook het droge seizoen nu, minder muggen)

Mijn advies is neem vooral je voorzorgsmaatregelen. Zorg dat je muggenspray of zalf gebruikt (wordt hier overal verkocht), neem je eigen klamboe mee (veel hotels hebben er geen) en draag als het kan (en met name ´s avonds) een katoenen lange broek. Of je je dan ook nog in wilt laten enten, deze beslissing moet je zelf nemen (wil ik niet op m´n geweten hebben). Overigens muggen (en dengue) vindt je in heel Panama, malaria geloof ik alleen in Bocas del Toro…

Veel plezier in elk geval in Panamá!!

Eric:zon02:

Hoi eric,

Dankjewel voor je snelle reactie!!

Wij gaan ons nog ff verder orienteren en kijken er naar uit om die kant op te komen!!

Groetjes!!

Ik ben een student en moet binnenkort stage lopen in het buitenland. Panama lijkt mij een mooi land om dit te doen. Nadeel is echter dat ik niemand ken die in Panama mensen kent of er ooit geweest is. Het lijkt mij namelijk een erg mooi land en veiliger dan Colombia. Ook is het met het kanaal een belangrijk handelsland. Zou iemand mij kunnen helpen hiermee?