Belize of Panama?

Volgend jaar ga ik op reis door zuid amerika. Ik wil heel graag mijn reis
afsluiten op een tropische bestemming.
Nou zit ik erg te twijfelen tussen Belize en Panama. Ik heb gelezen over de
prachtige eilanden bij Panama. Maar is dit goed te bereizen/backpacken? Welk eiland is aan te raden?
Ik heb drie weken om in Panama door te brengen, ik zal er zijn met kerst en oud en nieuw.

Ik hoor heel graag tips van jullie!

San Blas (panama) is heel goed te regelen uit P. City!
prachtig. Op mijn sites info en foto’s!

Over Belize kan ik je niet informeren.

San Blas in Panama is i.d.d. te gek. Ga beter niet naar Bocas, want da’s totaal wat anders… Voor ons de enige tegenvaller in Panama.

Ik ben in Belize geweest afgelopen zomer, prachtig. We waren op het eiland Cay Caulker een prachtibge “go slow” eiland met palmbomen en hagel witte stranden. Verder kun je daar ook nog geweldig snorkellen tussen “knuffel” haaien, zee koeien en zeeschildpadden ontsettend leuk dus.

Een echte aanrader dus!

http://madgringo.typepad.com/photos/uncategorized/2007/10/17/cayeinstructions.jpg

Hoi Rianne,

OK dus je wilt dit jaar met kerst gaan begrijp ik.

Goed, Over Belize kan ik niet veel zeggen. Over Panama wel. De “mooie eilanden” vind je bij Bocas del Toro en Kuna Yala (San Blas), beide aan de Caribische kant. Ze zijn heel verschillend: Bocas is heel toeristisch, heel Caribisch, veel hotels, hostals, cabinas, restaurants en vertier.

In Kuna Yala zijn de indianen de baas. Heel weinig hotels, geen vertier, geen luxe (onder de $ 100 per nacht per persoon en dan nog betrekkelijk) maar wel picture-perfect eilandjes en een bijzondere en behoorlijk authentieke cultuur.

Backpacken kan prima maar er is niet zoveel info beschikbaar online. Sommige indianan verhuren kamers / een hutje maar die vind je niet online. Gewoon gaan en vragen.

Vliegen is de meest praktische manier om naar Kuna Yala te gaan.

Aan de Stille Oceaan kant van Panama heb je het Perlas Archipel maar daar zijn niet zoveel hotels en niks in de backpack categorie (onder de $ 90 per kamer met Kerst.

En dan is er Isla Coiba, een nationaal park maar daar vind je alleen een ranger station en dat zit bijna altijd vol.

**Let wel : rond de kerst en nieuwjaar zit ALLES in Panama vol: hotels, B&B’s, vliegtuigen, enz. **

Veel plezier.

Panamathor
www.thebalboainn.com

http://www.kunayala.info/wp-content/uploads/2009/02/kuanidup.jpg

Ik ben afgelopen december naar de San Blas gegaan. Via hostels in Panama kun je ook vaak ook een jeep regelen die je er heen kan brengen en ook basic verblijf op de eilandjes voor iets van 25 dollar per nacht icl drie maaltijden. Het was echt een super ervaring om in een primitief hutje te slapen op een eilandje bij een familie.

klopt!
En ik raad zeker aan om met een jeep te gaan, toffe trip!