Begin juli zit ik met 2 maten voor 2 weken in Panama.
We hadden zelf het gedacht om eerst enkele dagen Panama City te doen. Vervolgens zouden we met de wagen naar de San Blas eilanden rijden om weer enkele dagen later met de wagen naar Bocas Del Toro te rijden.
Hier had ik enkele vraagjes over:
[ul]
[li]zijn deze ritten te doen met de wagen? Welk type wagen zouden we best huren en is dit betaalbaar in Panama?[/li][li]Is het best dat we vooraf een hotel/hostel vastleggen (San Blas en Bocas Del Toro)?[/li][li]Is dit te doen in 2 weken?[/li][li]Hebben jullie nog andere tips/voorstellen die we zouden kunnen doen in de 2 weken Panama?[/li][/ul]
Alvast bedankt!
Twee weken is naar mijn mening te kort voor Panama. Ik ben zelf in februari drie weken naar Panama geweest en ook dat was te kort.
Wij zijn op Bocas del Toro geweest en vonden het daar fantastisch. We verbleven er vijf dagen en hadden liever langer gebleven, er is daar zoveel te ontdekken.
Het reizen in Panama gaat prima, wij hebben het welliswaar met openbaar vervoer gedaan maar de interamericana is een prima weg. Naar mijn idee is het wel zonde om naar Bocas met de auto te gaan, dit kost je zoveel tijd en jullie hebben maar twee weken. Wij hebben een vlucht geboekt vanaf Panama stad, dit kost je een uurtje, twee uur met inchecken erbij.
Wij hebben na Bocas, Boquette; La Gartero (Santa Catalina); Pedasi en Ell Valle de Anton aangedaan. Alles was leuk, ook zijn het Panamakanaal en Casco Viejo een bezoek meer dan waard.
Wij hebben vooraf wel hotels geboekt maar dat was in de periode dat wij er waren eigenlijk niet nodig geweest. Voor de San Blas eilanden wordt dit wel aangeraden.
Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt, ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier, Panama is een fantastisch land waar wij in ieder geval zeker naar terug gaan.
Voor een reisverslag zie: peterencaroline.waarbenjij.nu
Wij waren in Panama begin 2009 en hebben er 4 weken over gedaan; zelfs dat is nog te kort.
Wij zijn eerst in Bamboa geweest om vogels te bekijken, van daaruit met een vliegtuig naar David en dan de auto naar Boquete-waar we verbleven in een cottage van een koffieplanter uit Nederland.
Vervolgens met een taxi naar Bocas del Torro en van daaruit met het vliegtuig weer terug naar Panama City.
Panama is een geweldig land om te zien met een heel fijn klimaat. Zeer gevarieerd wildlife en vogels te zien daar.
Ik zou het vliegtuig nemen tussen je bestemmingen daar je niet veel tijd hebt.
Ik wens je een hele fijne tijd toe aldaar.
Ben