Zeilen in/rondom de Filippijnen

Hoi,

Heeft iemand op dit forum ervaring met het zeilen in/rondom de Filippijnen?
Kun je overal aanleggen? Moet je een vaarbewijs hebben? Is er überhaupt controle op het water?
De Filippijnen lijkt me schitterend om te zeilen.

We zitten er over te denken om in februari volgend jaar een zeiljacht te huren met een groep van 4 tot 8 personen.
Mocht er iemand zijn die suggesties heeft over een organisatie waar je een zeiljacht kan huren, dan graag!

Zijn de Filippijnen enigszins vergelijkbaar met Thailand/Laos?

Groetjes Anne

ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met het huren van een zeilboot. Maar aangezien zeilboten niet zo dik gezaaid zijn in Filippijnen lijkt het me niet zo een voudig er 1 te vinden.

Ik weet er zijn jachthavens in Manila en Subic bay. Ook in Puerto Galera zie ik altijd wel jachten voor de kust liggen. Je zou wellicht op google iets kunnen vinden om te huren. Vaarbewijs weet ik niks over. Er is wel controle op het water , door de kust wacht. Ik heb zelf een traditionele filippijnse boot die banka worden genoemd Redirecting...

Die dingen moeten een naam hebben en rigistratie papieren en het registratie nummer moet op de boot geverfd staan , ander krijg je een boete van de kust wacht. Weet niet of dat ook voor jachten geld ,maar er is dus enige controle.

Filippijnen is wat betreft natuur te vergelijken met Thailand en Loas, Verder houd alle vergelijking op. Filippijnen is het enige katholieke land in azie, en dat geeft een andere sfeer, dus hier geen boeddhistishe tempels te zien. Wel veel eeuwenouden kerken en forten uit het koloniale tijdperk Redirecting...

Filippijnen is wel stukken armoediger dan Thailand. Vooral in de steden zijn de krottenwijken enorm . Maar de eilanden zijn schitterend mooi Goed overzicht hoe mooie Filippijnen is zie deze fotoos Redirecting...