We willen volgend jaar okt / nov 2008 naar de Filipijnen gaan backpacken…!
Wie heeft er tips mbt tot het reizen, wat we niet mogen missen en hoe duur is het land. Te vergelijken met Thailand, of toch Laos…?
Alle tips en tools zijn welkom
Greetz Lia
We willen volgend jaar okt / nov 2008 naar de Filipijnen gaan backpacken…!
Wie heeft er tips mbt tot het reizen, wat we niet mogen missen en hoe duur is het land. Te vergelijken met Thailand, of toch Laos…?
Alle tips en tools zijn welkom
Greetz Lia
Iets wat je in de Filippijnen absoluut niet mag missen is het zwemmen met de walvishaaien.Lijkt gevaarlijk , is het niet ,deze 10 meter lange dieren eten alleen plankton geen mensen. Uniek in de wereld ,alleen in de plaats Donsol kun je met deze whalesharks zwemmen. Relevante websites; www.ecotourdonsol.com www.wowbicol.com en www.sorsogontourism.com
Hey bedankt… Klintk goed ik heb meteen gekeken. Ik ben al ver van ter vore aan het kijken, doe ik normaal nooit…
Heb je misschien nog meer tips. Of hoe het reizen daar is, en wat de kosten zijn?
Groetjes Lia
hai Lia
ga eens kijken op de website http://www.trotters.nl
zijn 2 wereldreizigers die helemaal LYRISCH waren van de filipijnen
reisverslagen aanklikken en dan kiezen voor de filipijnen
de info is nu 2 jr oud, maar dan nog…
veel plezier!!
Om je goed voor te berijden raad ik je de gids ,philippines travelguide, van Jens Peters of de LonelyPlanet Philippines aan, beiden staan boordevol info over filippijnen,bezoek ook de site van hetfilippijnse ministerie van tourisme www. wowphilippines.com.ph
Hoi,
Ben zelf in februari en maart geweest dit jaar. Helemaal geweldig, was echt sprakeloos soms, zo mooi!
Het is zeker niet duur, maar wel iets duurder dan Thailand en Indonesie. Het reizen gaat goed, goede veilige vluchten tussen de eilanden. Soms wel primitieve bussen op de eilanden maar dat maakt je reis vind ik.
Ga zeker naar Palawan (El Nido), Siquior, Banaue rijstterrassen en Panglao.
Het duiken op Apo-island vond ik spectaculair! Maar weet niet of je een duiker bent natuurlijk.
Het spreekt voor zich dat de Filippinen wel iets moeilijker te bereizen zijn dan bijv.Thailand, dit omdat de Fil. uit duizenden eilanden bestaan. De bestaande spoorlijnen zijn biuten gebruik,maar het hoofdeiland Luzon is van goede busverbindingen voorzien. Keuze tussen simpele bus met houten banken en zonder glas in de ramen,dus de wind geeft heerlijk verkoeling, of luxe airconbussen met tv aan boord, grootste buscompany is www.victoryliner.com naar de andere eilanden kun je of vliegen of met beperkt budged met veerboten berijken, de meeste binnenlandse vluchten worden uitgevoerd door www.cebupacificair.com en www.flyseair.com vrijwel alle eilanden zijn vanuit Manila per vliegtuig binnen een uurtje te bereiken. Met de boot duurd langer Naar het mooie eiland Palawan 24 uur met de boot. Belangrijkste zijn www.superferry.com.ph en www.negrosnavigation.ph Een goede website met veel info over de Filippijnen id desite www.travelphil.com vrijwel alles is hier te vinden accomadatie vervoer enz.