Wij zijn ons aan het orienteren voor een reis van 3 weken.
Eerst een rondreis naar het noorden en dan snorkelen, islandhopping en relaxen.
Waar wij naar op zoek zijn, zijn eilanden waar je 's avonds op het strand kan genieten van een maaltijd en de locals.
Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest (rondreis en strand) en daar zijn we best geschrokken van ontzettend veel toeristische voorzieningen, grote hotels, Engelse pub, Duitse bierstube en zelfs een apart restaurant voor Scandinaviers.
Zelfs in de bergen is het niet meer authentiek, alles om maar zoveel mogelijk toeristen hiernaartoe te krijgen.
De sfeer in Thailand vonden wij niet meer echt Aziatisch.
Ons Thailandavontuur was voor ons een grote teleurstelling, met de boot naar Koh PhiPhi, dan lig je daar met nog 30!! andere speedboten.
Wij zoeken geen grote hotelaccommodatie, het liefst een huisje huren aan het strand.
Kan dit nog op de Filippijnen of heb ik een foute voorstelling van dit land?
Is het mogelijk dit alvast in Nederland te boeken of doe je dit ter plaatse?
Hoop dat iemand ons kan helpen onze droom waar te maken, op zoek naar paradijselijke eilanden en een land dat nog echt is.
Als je geen thaise toestanden wil , ben je in Filippijnen zeker in het juiste land.
Je zal er heel weinig europese toeristen tegenkomen. De grootste groep toeristen in Filippijnen zijn Koreanen. Er is eiegnlijk maar 1 eiland in Filippijnen dat heel erg toeristisch is, dat is Boracay. Dus dat vooral mijden dan.
En een huisje an het strand behoord zeker tot de mogelijkheden, zoiets bijvoorbeeld ? http://www.kookoosnest.com.ph/
Verder heb je de keuze uit diverse mooie eilanden met prachtige stranden zoals
Malapascua, Bantayan, Siargao, Camiguin, Siqiuor, waar toerisme allemaal nog in de kinderschoenen staat.
Panglao en Bohol zijn eilanden waar toerisme al wat veder ontwikkeld is, maar zeker geen Thaise toestanden.
Of je accomodaties van te voren moet boeken hangt af van welke periode je daar heen gaat. Hoog en laagseizoen zijn volstrekt anders dan in Europa.
Hoogseizoen loopt van december tot eind mei, met de top tijdens kerst en Chinees nieuwjaar. Laagseizoen loopt van juni tot eind november, ga je in die periode heeft je niks te voren te boeken, want is er overal plek zat.
Geweldig Korikong.
Dit is nou het soort accommodatie dat we zoeken!
De huisjes zien er prachtig uit en het restaurant nodigt zeker uit tot lang tafelen.
Ik zou er zo naar toe willen, wat geweldig allemaal.
Strand en zee voor je voeten!
Ik denk dat mijn man niet lang na hoeft te denken over welk land we gaan bezoeken als ik dit laat zien.
Eigenlijk ben ik er al uit, de Filippijnen zijn schitterend om naar toe te gaan.
Onze andere optie is de Caribbean met eilandhopping maar nu ik dit heb gezien…
Ook het ongerepte noorden met de rijstterrassen in de bergen trekt ons erg aan.
Voor meer tips houden wij ons zeker aanbevolen, ook voor (meer)daagse trips.
We hebben nog niets vaststaan dus we kunnen alle kanten op.
Korikong, bedankt voor je antwoord, je hebt ons goed geholpen.
Ook wat wat betreft eilandhopping zijn er volop mogelijkheden, ieder standresort zoals kookoosnest heeft wel een boot waarmee aan eilandhopping kan worden gedaan.
Heel bekend zijn de eilandhoppings van de Tao expeditie, tochten van meerdere dagen uitgevooerd met traditionele Filippijnse vissersboten, die zijn verbouwd en geschikt gemaakt voor eilandhopping.
De tochten vinden plaats tussen het eiland Busuanga en palawan en er worden tientallen kleine tropische eilandje onderweg aangedaan. In dit gebied is een aantal jaren terug expeditie Robinson opgenomen.
http://www.taophilippines.com/
reserveren is een must, want de groepen zijn klein en belangstelling groot.
Hé Korikong…Je vergeet Palawan!!!
Google maar effe op Palawan en het water loopt uit je mond…hhhaaa.
Vooral El Nido is een topper wat eilandhoppen betreft.
Heel veel eilandjes…de één nog mooier dan de andere.
En…er wordt voor lunch & drinken gezorgd.
Maar je kan ook je met zijn tweetjes laten afzetten op een onbewoond eiland.
Heel romantisch.
Toch?
Maar ook Busuanga-eiland is de max!
Vanuit Coron-City maak je ook waanzinnig mooie uitstapjes naar eilanden.
En dat is zeker HET allergrootste voordeel van de Filipijnen…Je ziet maar amper toeristen.
Gewoon gaan met die banaan…Hhhahaa.:vak01:
Bedankt voor je enthousiaste reactie!
Goed om te horen dat het echt geweldig is daar.