Backpacken op de Filippijnen?

Hallo,

Ik ben aan het reizen in Azie en wil hier nog wel een paar maanden blijven. Nou had ik van iemand gehoord dat er op de filipijnen ook hele mooie stranden zijn. Dus misschien wel een idee om heen te gaan. Hebben mensen ervaring met backpacken op de Filipijnen? Is het veilig daar? En is het veilig voor een alleenreizende blonde vrouw?
En is t zoiezo de moeite waard om daar heen te gaan of valt t op de stranden na wel tegen?
Je kunt me ook mailen op: [EMAIL=“katootjuhh@hotmail.com”]katootjuhh@hotmail.com

Als je ervaring heb met de Filipijnen zou ik graag iets meer van je willen horen.

Alvast bedankt groetjes karin

Filippijnen is ook voor alleenreizende vrouwen veilig,bevolking is zeer vriendelijk, maar omdat er weinig touristen komen, zul je zeker buiten de tourisme plaatsen met blond haar worden aangestaard door mensen.Handig is dat zeker 80 % v.d. mensen engels verstaat en spreekt.Mooie stranden zijn te vinden in Pagudpud, whitebeach en pukabeach in Boracay ,alonabeach in Bohol en whitebeach in Puerto-Galera.

Waarom komen er maar weinig touristen op de Filippijnen?

gelukkig wel houden zo!hahahah

Beetje meer toeristen op filippijnen is wel wenselijk Anja, als ik zie hoeveel mensen die nu honger lijden, door toerisme wellicht wel te eten zouden hebben. Hopelijk word het land niet overspoeld doot toerisme dat ben ik met je eens. Dat er weinig toeristen komen heeft diverse redenen 1 het land ligt in feite buiten de gebruikelijke routes,en is niet over land bereikbaar en ook vrijwel niet per boot vanuit andere landen,om er te komen moet je dus vliegen.2e reden is dat Filippinen vrij onbekend is, 3e reden is dat fil;ippinen nog niet toerist minded zijn. Dat neemt niet weg dat het een schitterend land is , waar je zeker als je niet van massatoerisme houd heen moet gaan.

Er is genoeg te doen op de Filippijnen. vanwege de vele vulkanen heb je warme bronnen, kun je vulkanen beklimmen, zijn er mooie watervallen etc. zeker ook proberen om ergens te gaan duiken zoals bijvoorbeeld bij Alona of Dumaguete. de meeste toeristen die ik ben tegengekomen zijn/waren backpakers. wat ik zelf een erg mooie regio vond is Palawan. het minst bevolkt en toch met de meeste eilanden, zeer mooi.

de mensen zijn lief, aardig, behulpzaam en spreken allemaal Engels. het enige wat ik mis op de Filippijnen zijn bezienswaardigheden zoals de tempels in Thailand.

Is inderdaad een veel gehoorde klacht dat er weinig bezienswaardigheden zijn, maar tempels zijn hier nu eenmaal niet. Maarwie van oude bouwwerken houd komt hier zeker niks te kort. Het land stikt van de eeuwen oude kerken en forten. Allemaal in 15eeuw spaanse stijl gebouwd die kerken,met binnen vaak prachtig houtsnijwerk, soms zie je ook combinaties van kerk en tevens fort. Deze kerken en forten zijn alleen niet zo bekend als de tempels in Thailand,maar staan in de Lonelyplanet reisgidsen wel beschreven. Enigste bekende is eigenlijk fort Santiago in Manila en fort Sanpedro in Cebu. Andere beziens waardigheden zijn toch vooral dingen betreffende natuur,zoals de chocolade Hills in Boholeiland, en de undergroundriver in Palawan,ben hier kort geleden voor de tweede keer in geweest en het blijft verbazingwekkend mooi een 8 kilometer lange grot door de natuur onstaan die je alleen per bootje in kan. Ben hier zelf al 2 maanden ophet eiland Palawan een arme familie te helpen een klein eco-resort aan het strand op te zetten,en blijf het eiland mooi vinden hoge bergrug in het midden afgewisseld met rijstvelden en cocosplantages en vele mooie nog niet ontdekte stranden.

Hoi!

ik vroeg me af of het doenbaar is om in juli en/of augustus af te reizen naar de Filipijnen? (met de regen enzo…) Of valt dat allemaal wel mee ?

PS: toevallig geen hulp meer nodig voor dat resort ? :zon:

groetjes!

Hangt een beetje af van welk gedeelte je zit in de Filippijnen,het land is van noord zaar zuid meer dan 1000 kilometer en de regentijd is niet op alle eilanden gelijktijdig. Waar ik zit aan de oostkust van Palawan is het eigelijkhet hele jaar regentijd, behalve maart en april dat hete droge maanden zijn. Ik ben hier nu vanaf begin mei en de regen valt reuze mee om de paar dagen valt er een fikse bui, en daarna is het weer mooi weer. Behalve toen vorige week die typhoon over het land trok,gelukkig hier geen storm gehad maar wel 3dagen en nachten kwam de regen met bakken naar beneden, echt nonstop, nooit zoiets gezien. En hulp met het resort is altijd welkom, ga nu terug naar Nederland om een wat zaken af te wikkelen en een website op te zetten, om zo meer mensen te kunnen bereiken die in een dergelijk project geinterresseerd zijn.Ik verwacht hier augustus 2008 terug te zijn.

Kijk ook eens op www.duyantravel.nl Veel informatie over het land.