Wie gaat er nog meer backpacken in december in de Filippijnen?
Begin december breng ik eerst een paar dagen door in Beijing waarna ik doorvlieg naar de Filippijnen om te gaan eilandhoppen tot eind december. Genieten van mooie baaien, helderblauw water, natuur, strand, snorkelen/duiken/surfen/zeilen, boek/hangmatje kortom relaxen en doen waar je op dat moment zin in hebt.
Ik ben een 36 jarige single globetrotter die o.a. door Afrika, Azie en Zuid-Amerika alleen heeft gereisd. Ik reis graag met een flexibele insteek en een globaal plan. Vaak regel ik de eerste twee nachten naar een volgende plek en van daaruit zie ik weer verder…
Verleden heeft uitgewezen dat je altijd onwijs veel mensen onderweg tegenkomt maar ik heb geen idee over de hoeveelheid individuele (vrouwelijke) backpackers in de Filippijnen.
Aangezien ik weinig individuele reisverhalen hoor over de Filippijnen in mijn omgeving ben ik benieuwd naar eventuele tips qua plekken/overnachtingen/eettentjes etc.
Ga jij ook in december backpacken in de Filippijnen? Wellicht gezellig om elkaar daar te ontmoeten mochten we tegelijkertijd op dezelfde plek zijn.
Ik sta op het punt om een ticket te boeken naar de Filipijnen! Dit zal dan zijn vanaf half december ongeveer, totaal een maand. Ik heb ook al veel alleen gereisd, maar inderdaad…ik hoor/zie weinig dat solo reizigers die kant op gaan. Het gros van de mensen schijnt de Fillipijnen over te slaan. Ik begrijp dat niet, want volgens mij is het suuupermooi
Heb jij al enig idee waar je dan zult zijn, of ga je dat lekker ter plekke bekijken?
Leuk om even contact te hebben hierover met elkaar?
Zelf zit ik er ook aan te denken om rond half december naar de Filipijnen te vliegen (nog geen ticket gekocht) en hier voor ongeveer 3,5 week rond te reizen. Eerder al veel gereisd door Azië en had eerst het idee om terug te gaan naar Thailand maar ik ga toch liever naar een onbekende bestemming. Zoals jullie ook al aangeven gaan er op het eerste gezicht niet heel veel (solo) backpackers richting de Filipijnen…dus wellicht leuk om te kijken of eventuele plannen en ideeën overeen komen?!
Ben zelf 27 jaar en vind het leuk om veel te zien van een land maar ook om af en toe lekker te relaxen op een mooi strand
Klopt roos, meeste azie travellers slaan Filippijnen over. Het land heeft geen beste reputatie, en ook het reisadvies van Minbuza liegt er niet om. En das voor veel mensen reden af te haken
Valt mij altijd op dat mensen die wel durven, vaak laaiend enthousiast zijn zijn over land en bevolking. Kom er zelf al heel lang en eigenlijk nog nooit nare dingen meegemaakt daar.
Hopelijk kan je hier wat inspiratie opdoen Redirecting...
Het aantal solo travellers en ook backpackers is inderdaad niet dik gezaaid in Filippijnen. Succes allemaal
Heb je al een ticket geboekt?
Ik heb mijn route gedeeltelijk uitgestippeld. In ieder geval, ik land de 10e in Manila en vlieg een paar uur later door naar Puerto Princesa ( Palawan). Plan is om daar rond te trekken en in het noorden nog te gaan zeilen etc. Verder staat op de planning om later een binnenlandse vlucht richting cebu te boeken en van daaruit nog 1 ander eiland te verkennen voordat ik terugvlieg naar huis.
Ik kom de twaalfde aan in Manilla! Hebben jullie al een reisplan? Ik ben dit keer alleen maar op vakantie voor 2 weekjes.
Eerder dit jaar al 4 maanden “alleen” gereisd!