Dag allemaal, ik ben Ray 20 jaar en nieuw op dit forum. En ik wou graag wat informatie winnen over de Filipijnen.
Graag zou ik alleen de Filipijnen willen bezoeken voor ongeveer 2 a 3 weken. Nu heb ik gehoord via een betreffende backpacker reisorganisatie dat het lastig is om backpackers/locals te ontmoeten in de Filipijnen en om mee rond te reizen. Zij waarschuwde mij dat het nogal eenzaam kon zijn in de Filipijnen en raadde mij daarom een groepsreis aan. Alleen spreekt een groepsreis mij niet bepaald aan omdat ik wil gaan en staan waar ik zelf wil. Ook zat de prijs niet bepaald mee.
Naar dit gesprek ben ik een beetje gaan twijfelen over de Filipijnen. Verder lijkt het me een prachtig land met geweldige natuur en prachtige witte stranden. Ik vroeg me af of het gemakkelijk is om contact te maken met de locals. Ik heb namelijk gelezen dat de Filipijnen erg gastvrij zijn ondanks dat dit reisbureau anders beweerde.
Kortom is het makkelijk om contact te leggen met de locals? (Zo ja, waar kun je het beste de locals ontmoeten?) Waar moet ik voor oppassen? Zijn er veel backpackers? Zijn er veel hotels/hostels? Is het beter om in een groep te reizen? Is het reizen gemakkelijk en goedkoop?
Ik zou graag wat positieve of negatieve verhalen willen horen zodat ik weet waar ik aan toe ben. En ik me natuurlijk kan verheugen op deze vakantie!
Bedankt alvast. Hopelijk kunnen jullie een gedeelte van mijn twijfels en onzekerheden wegnemen.
Mijn planning is ook om alleen naar de Filipijnen te gaan, februari 2015. Ik blijf dan vooral in het noorden en vermijd het zuiden om de verhalen over die regio niet echt positief zijn. Verder lijkt het mij dat je altijd wel mensen tegen komt, er staan genoeg reisverhalen online waarbij mensen elkaar ontmoeten in de Filipijnen. Je ziet alleen dat het stuk minder toeristisch is dan bijvoorbeeld Thailand (wat ik alleen maar beter vind). Verder blijf ik rond de 14 dagen in de Filipijnen, eerst ga ik naar Taiwan. Rond welke periode wil jij ongeveer gaan?
Je komt vanzelf genoeg mensen tegen waar je heel gemakkelijk contact mee kan krijgen, zowel andere reizigers als locals.
Alleen wel opletten met locals dat ze niet op je geld uit zijn hahaha (vooral de vrouwtjes).
Maar als je dit in je achterhoofd hebt, dan is er niks aan de hand.
Heel veel locals (vooral in de toeristische streken) spreken Engels waardoor het contact ook gemakkelijker wordt.
De Filipijnen is een veilig land, ook als je alleen reist (man of vrouw).
De Filipijnen zijn heel vriendelijk en superbehulpzaam.
Maar vermijdt het zuiden van Mindanao en het uiterste puntje van het zuiden van Palawan.
Wat een onzin zeg! Overal kom je toeristen in alle vormen en maten tegen, van backpackers tot luxe-reizigers. Wanneer je een ferry neemt zijn daar altijd andere toeristen te vinden net als op en rondom het vliegveld. De Filipijnen zijn ook ontdekt als vakantiebestemming en dat merk je. Alleen reizen betekent enkel alleen reizen wanneer je daar zelf voor kiest, anders vind je al snel andere reisgenoten, al is het maar voor een drankje in een bar!