Vissen in de Filippijnen

Hey iedereen, ik vis graag. Vorig jaar in Thailand ben ik moet een lokale visser in een klein bootje gaan vissen en we vingen een paar kanjes. Die dag was echt een hoogtepunt uit onze reis. Dit terwijl de dure vismaatschappijen met hun overvolle boten vol toeristen zo goed als niks vingen. Maar goed, daar ging het me niet om.

Dit jaar doen we dus de Filipijnen en ik zou graag weten waar de goeie plekjes zijn om (grote) vissen te vangen. (Barracuda, King macrel, tuna,…)

Liefst niet waar er teveel massatoerisme heerst en waar dus ook geen vis zit (zoals Phuket in Thailand -> slechte eerste ervaring)

Op youtube kan je wel wat vinden over zeevissen + Filipijnen, maar de plek is dikwijls niet vermeld.

Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast erg bedankt!

Laat ik beginnen te zeggen dat ik helemaal niks van vissen af weet , maar op de volgende link staan wat sites over zeevissen op de filippijnen
http://www.filipinolinks.com/Sports/Fishing/index.html Massatoerisme komt in de filippijnen eigenlijk nog niet voor , behalve op het eiland Boracay dat wel heel toeristisch is. Verder weet ik dat er een nederlander op het eiland Siargao woont die een boot voor diepzeevissen heeft ,zal een kijken of ik de website van hem kan vinden. Ik zat net nog even op de site van bluesky fishing te kijken http://www.blueskysportfishing.com/ Kost maar liefst 50 dollar per uur plus brandstof voor de boot, lijkt mij waanzinnig duur voor een derde wereld land waar veel mensen het met 100 dollar in de maand moeten doen of zijn dit normale prijzen?

Heb nog effen rondgekeken op internet en het eiland Siargao ljikt toch het nummer 1 eiland te zijn voor vissen op Barracuda en dergelijke. Het is maar een relatief klein eiland aan de oostkust, gelegen onder het eiland Samar en boven het eiland Midanao. zie deze links nog
http://www.worldseafishing.com/forums/showthread.php?t=171805 het pansukianresort organiseerd vistrips met hun boot

http://www.pansukian.com/activity_fishing.html

1 like

hey geweldig bedankt! dit kreeg ik niet zo direct gevonden :slight_smile:

Ik ga het zeker eens wat “dieper” uitzoeken!

Nogmaals bedankt!

Ik ben ook een sportvisser en zou ook graag vissen tijdens mijn vakantie in de filippijnen. Daarom ben ik ook vragende partij naar alle mogelijke informatie over strandvissen en bootvissen. Zelf heb ik twee jaar geleden aan het strandvissen geweest in Santander (Cebu) maar zonder goed resultaat. Alleen een paar kleine visjes kon ik verschalken.
Daar op de lokale markt kan je ook aan het aanbod zien dat er daar niet veel te vangen is, waarschijnlijk door de overbevissing? Regelmatig zie je daar wel “geep” liggen en naar het schijnt in het juiste seizoen ook tonijn. Maar die heb ik daar in Santander zelf nog niet gezien.
In Bohol tijdens het snorkelen wel, ganse scholen tonijn en vele andere mooie vissen. Maar daar is dan ook een totaal visverbod. Tijdens een boottochtje kan je er ook dolfijnen en vliegende vissen zien.
Trouwens daar in Santander wonen mijn schoonouders (mijn vrouw is Filippina) en daar heb ik 2 strandhengels staan die iedereen gerust mag gebruiken.
Dus hoe meer info hoe beter…
Salamat.

Klopt precies wat je zegt, onmogelijke prijzen lijkt wel

Zelf vis ik niet, maar tijdens mijn vakantie in Oostenrijk dit jaar vond mijn vriendin en mijn kinderen dit wel leuk. Ik heb toen ook meegevist en ja het is best leuk voor een dagje.

In de Filipijnen kun je bijna overal vissen. De locale vissers doen niets anders. Boracay met zijn "massa"toerisme is wellicht wat minder geschikt. Alhoewel in Villa Camilla was destijds een dame werkzaam, die ook voor je kookte als je daar 100 peso voor betaalde. Zij deed dan boodschappen op de markt, maar uiteraard kan ze ook de zelfgevangen vis klaarmaken. Grillen met calamnsi, toyo en rijst, heerlijk !

Wat ik persoonlijk een prachtige rustige duiksite vind met veel grote vissen zoals Barracuda’s dat is Panglao island onderaan het eiland Bohol. Daar is het heel rustig, wel ok accomodatie beschikbaar en ook leuke restaurants om 's avonds iets te eten als je niets gevangen hebt.

Groet, Foots :wereld: