Hallo allemaal,
Na wat meelezen heb ik me ook geregistreerd op dit forum. Ik ben Sara en ben 18 jaar en al heel lang een grote reis maken. Ik studeer nu momenteel in Utrecht. Eigenlijk wilde ik vorig jaar al een grote reis (circa 5 maanden) maken, maar dat is door omstandigheden niet door gegaan en nu ik eenmaal aan het studeren ben (iedereen kent het verhaal wel), ga ik na m’n bachelor op vakantie… Nu heb ik echter wel geld over (kan dat? ;)) en zo’n 6 weken zomervakantie. Nu wilde ik de bekende vraag stellen;
Waarheen? Graag ervaringen en tips! Ik ben superbenieuwd wat mensen aanbevelen.
Ik ben zelf helemaal weg van andere culturen: hoe verder weg, des te beter. Het liefst wil ik de mensen dan ook gewoon niet kunnen verstaan.
Ik heb een grote voorliefde vaan Azie (Tibet) en begin ook Venezuela en de rest van Zuid-Amerika steeds aantrekkelijker te vinden.
Aangezien ik een voorliefde heb voor heel actieve reizen (veel wandelen, zo weinig mogelijk ‘vervoerd worden’), wilde ik graag met een actieve reisorganisatie als Shoestring, Summum, Koning Aap oid mee. (En ook omdat mijn reisgenoot het eigenlijk allemaal maar laat afweten en ik in sommige gebieden toch liever niet alleen op reis wil voor langere tijd…)
Ooja, verder heb ik een duikbrevet en hou ontzettend veel van paardrijden. -Het is zeker geen must- maar het zou erg leuk zijn als ik zoiets ook op een reis zou kunnen doen.
Alvast heel erg bedankt,
MVG,
Sara
Wandelen, paardrijden en duiken met zeeleeuwen: Argentinië/Patagonië natuurlijk! Ook nog redelijk betaalbaar, da’s ook wel handig. Suerte!
Heej! Utttreecht! sorry dat moest ff…
maargoed: Als je duiken en wandelen leuk vind en niet in kuddes van kerk naar kerk wilt drommelen zou ik persoonlijk ook niet met die organisaties gaan en zelf wat organiseren. Ik weet niet hoeveel geld je hebt maar die organisaties vragen een fortuin voor een rondrit terwijl je dat zelf wel voor de helft van de prijs kan doen
Duiken en wandelen is een goed iets in Thailand (kan d’r over meepraten), Bonaire is ook leuk om te duiken en India en Nepal en Tibet zou ik zeker ook heen gaan. paardrijden… tja daar heb ik verder weinig verstand van 
Er zijn ook organisaties die geen fortuin vragen, maar gewoon wat je ter plekke ook kwijt bent. Ik spreek uit ervaring 
Tsja, om bovenstaande redenen wil ik dus per se niet alleen reizen… Dat is gewoon geen doen. Ik wil supergraag alleen een reis ondernemen, maar dat is gewoon niet zo veilig en bovendien is een reis naar Nepal regelen in je eentje ‘op je houtje touwtje -kijken-waar-je-uitkomt-’ gewoon niet te doen, aangezien je gewoon zeker wil weten dat je onder barre omstandigheden ergens heen kunt of kunt slapen. Bovendien ben’k 3 weken in Egypte geweest en nog niet eens alleen, maar de ervaringen als alleenstaand meisje waren niet altijd even positief, dus dat wil ik gewoon voorkomen, dan is je reis des te leuker.
Mijn ‘doelstelling’ is overigens ongeveer 20 a 25 dagen weg, het liefst voor iets rond de 2000 euro.
@ Flipsen: Is Patagonië ook niet heel duur? En is het wel een aanrader om ‘maar’ 25 dagen heen te gaan? Ik wil bijvoorbeeld ook wel naar China, maar ik zou daar langer willen blijven om alles rustig te kunnen zien en nie snel snel alle leuke dingen erdoor heen willen jagen…
Overigens: de reis moet wel in de zomer kunnen plaatsvinden… Ik zie dat maar weinig reisorganisaties dan reizen naar Tibet / Nepal aanbieden (jammer!)
En nog een edit: India leek me ook heel mooi (vooral de wat intensievere reizen naar Rajasthan etc…), hoor ik hier niets dan slechte verhalen:
http://www.babakoto.eu/Weblogs/Nov-07/India-stay-or-go/India-stay-or-go-Dutch.htm
@ Taartstaart: Reizen is in Argentinië voor mensen alleen (zowel mannen als vrouwen) geen enkel punt! Ik ken diverse mensen die alleen door Argentinië of zelfs heel Zuid Amerika hebben gereisd, zonder problemen.
Patagonië is groot, maar ook heel erg veel hetzelfde, met enkele interessante plaatsen: Bariloche, El Calafate, Torres del Paine (chili) aan de westkant, Tierra del Fuego (vuurland) in het uiterste zuiden en Península Valdéz aan de oostkant. De meeste organisaties bieden dan ook standaard rondreizen aan langs deze plaatsen. Probleem: deze kosten zeker meer dan €2000. Je kunt echter prima voor dat geld deze reis maken als je overnacht in hostels. Als je een serieuze offerte wil, stuur me dan een emailtje. Beste reisperiode is natuurlijk in de argentijnse zomer: december/maart, hoewel het er in de winter ook prachtig is!
Thailand / Maleisie? (of met indonesie…) - Duiken, trektochten, watersporten, natuur, cultuur en party!
Tibet is natuurlijk ook een mega-aanrader!, ICM met Nepal kun je dat in 6 weken ook prima doen. Duiken zit er dan niet echt in natuurlijk