Hallo allemaal,
Na wat meelezen heb ik me ook geregistreerd op dit forum. Ik ben Sara en ben 18 jaar en al heel lang een grote reis maken. Ik studeer nu momenteel in Utrecht. Eigenlijk wilde ik vorig jaar al een grote reis (circa 5 maanden) maken, maar dat is door omstandigheden niet door gegaan en nu ik eenmaal aan het studeren ben (iedereen kent het verhaal wel), ga ik na m’n bachelor op vakantie… Nu heb ik echter wel geld over (kan dat? ;)) en zo’n 6 weken zomervakantie. Nu wilde ik de bekende vraag stellen;
Waarheen? Graag ervaringen en tips! Ik ben superbenieuwd wat mensen aanbevelen.
Ik ben zelf helemaal weg van andere culturen: hoe verder weg, des te beter. Het liefst wil ik de mensen dan ook gewoon niet kunnen verstaan.
Ik heb een grote voorliefde vaan Azie (Tibet) en begin ook Venezuela en de rest van Zuid-Amerika steeds aantrekkelijker te vinden.
Aangezien ik een voorliefde heb voor heel actieve reizen (veel wandelen, zo weinig mogelijk ‘vervoerd worden’), wilde ik graag met een actieve reisorganisatie als Shoestring, Summum, Koning Aap oid mee. (En ook omdat mijn reisgenoot het eigenlijk allemaal maar laat afweten en ik in sommige gebieden toch liever niet alleen op reis wil voor langere tijd…)
Ooja, verder heb ik een duikbrevet en hou ontzettend veel van paardrijden. -Het is zeker geen must- maar het zou erg leuk zijn als ik zoiets ook op een reis zou kunnen doen.
Alvast heel erg bedankt,
MVG,
Sara
Wandelen, paardrijden en duiken met zeeleeuwen: Argentinië/Patagonië natuurlijk! Ook nog redelijk betaalbaar, da’s ook wel handig. Suerte!
Heej! Utttreecht! sorry dat moest ff…
maargoed: Als je duiken en wandelen leuk vind en niet in kuddes van kerk naar kerk wilt drommelen zou ik persoonlijk ook niet met die organisaties gaan en zelf wat organiseren. Ik weet niet hoeveel geld je hebt maar die organisaties vragen een fortuin voor een rondrit terwijl je dat zelf wel voor de helft van de prijs kan doen