Hoi

Hoi allemaal,

Ik ben net afgestudeerd aan de hogeschool en begin aan een nieuwe levensfase. Vanwege persoonlijke redenen heb ik het zoeken naar een baan nog even uitgesteld en leek het mij een mooie periode om nu een reis te gaan maken. Ik ben echter nog nooit alleen op reis geweest en ik ben ook van plan om buiten Europa te gaan reizen. Waarheen precies weet ik nog niet.

America, Australië en Azië zijn wel plaatsen die ik al heel lang wil bezoeken. Ik ben net begonnen met een beetje op internet rond te kijken wat de mogelijkheden zijn en welke kosten daaraan verbonden zitten. Er is zoveel te zien en zoveel verschillende reisorganisaties te vinden, dat is ook de reden dat ik mij aanmeld op deze forum. Hopelijk hebben jullie wat tips en kan ik hier een beter overzicht krijgen waar ik het best heen kan gaan voor een eerste reis op mezelf. Of wellicht een reispartner te vinden.

Groetjes,

Sylvia

Welkom op Wereldwijzer, Sylvia!

Kijk gerust rond in de verschillende landenfora en wellicht doe je hier wat inspiratie op voor je reis. Hopelijk vind je aan de hand van de tips en informatie uiteindelijk je bestemming.

Veel forumplezier toegewenst!

Hoi Sylvia,

ik ben zelf net terug uit Argentinië ( Buenos Aires ) ik ben daar 5 maanden geweest. eerst heb ik 5 weken spaanse taalcursus genomen en daarna vrijwilligers werk gedaan. ondertussen heb ik ook best veel van het land gezien. het is daar prachtig en de mensen zijn zo anders dan hier in Nederland. mensen zijn lief, open, gastvrij…ik ben helemaal in me uppie gegaan! ( iedereen verklaarde me voor gek. hoe kan ik alleen naar zuid amerika gaan, het is daar zooooo gevaarlijk…). gelukkig heb ik niet naar geluisterd en heb de stap gezet. ik heb absoluut geen spijt van gehad. ik zou zo weer terug gaan. je ontmoet zo veel mensen. echt waar, ik had dat niet verwacht.
ik ben benieuwd wat het geworden is , je reis.
en als je vragen heb en iets meer wil weten dan hoor ik het graag!

groetjes Edita

Bedankt voor het welkom!! En Edita bedankt voor de tip. Ik heb van meer mensen gehoord dat vrijwilligerswerk erg leuk is in het buitenland. Ik ga het nog even uitzoeken.

Groetjes