Wij willen graag bij Abel Tasman gaan zeekajakken.
Is dit moeilijk? En is het aan te raden bijv de eerste dag een guided tour te doen en de tweede dag solo verder te gaan?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Grs Hanneke
Wij willen graag bij Abel Tasman gaan zeekajakken.
Is dit moeilijk? En is het aan te raden bijv de eerste dag een guided tour te doen en de tweede dag solo verder te gaan?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Grs Hanneke
Ik heb het 2x met een guided tour gedaan. Dag 1 met de kayak, overnachten op www.aquapackers.co.nz en dag 2 de Abel Tasman Coastal Track te voet terug. Vooral de overnachting in Anchorage Bay is super.
Thx voor je reactie. Zoiets willen wij inderdaad ook doen. Is het noodzakelijk om met een guided tour mee te gaan? Of kun je ook zonder gids gaan?
Op de site van Aquapackers lees ik dat ze ook kayaks kunnen regelen maar hoe dat juist zit weet ik niet, dan zal je eens moeten mailen. Wij gingen met www.seakayaknz.co.nz.
Hallo,
ik was er in februari 2008 en heb het zonder guided tour gedaan. Gewoon ter plaatse geregeld (of via een of andere i-sight vooraf, infopunten die je werkelijk overal vindt) en vertrokken. Je krijgt ter plaatse eerst een spoedcursus ‘initiatie kajakken’ (wat wel en niet doen, wat als je omkantelt, de zee leren lezen etc), bagage inladen en wegzwezen!
Ik geloof dat je zo’n 40kg kan laden en wij hadden tent en kampeerspullen bij voor overnachting op camping.
Was super, zou het zo weer doen! op een bepaald moment werden we zelfs vergezeld door een dolfijn, die de hele tijd onder ons heen zwom!
Je hebt de vrijheid om te stoppen waar je wil, schelpjes rapen op een verlaten bounty-strand, zonnen in een idyllische baai, … dat heb je niet met guided tours.
Dus: zeker doen, maar guided tour is geen must!
Nele