zaterdag 26 november

(origineel bericht op be-more.nl)

zaterdag 26 november

Hierbij mn allerlaatste bericht op deze weblog. De reis vorige week zondag was lang en ik was blij dat het achter de rug was. De nacht van zaterdag op zondag heb ik nog heerlijk even buiten in mn topje en spijkerbroek geslapen, kan ik me nu bijna niets meer bij voorstellen. Het was schitterend om de kinders weer te zien en te knuffelen, en oh, wat was de mc flurry en mc kroket lekker hahaha. Maar wat is het hier koud en mistig en nat, daar moet ik erg aan wennen hoor. Aan de ene kant voelt het vertrouwd maar aan de andere kant is het allemaal erg raar en erg wennen… straten zonder gaten, warm water, warme douche, gewoon een slok water uit de kraan kunnen nemen, een heerlijk bed, geen kakkerlakken of gekko’s die bovn je hoofd zitten, een wc die gewoon lekker zit en goed doorspoelt, hele grote supermarkten met een overdaad aan keus, verse groente maar geen lekkere ananas… Ik keek 's maandags mn ogen uit in de supermarkt, wat een luxe allemaal en wat veel… Verder geen stroom die uitvalt, ik sliep de eerste nacht uit gewoonte met mn zaklampje naast het bed. Geen haan of bus, die mis ik echter totaal niet, maar nu ging de wekker van Marten, ik snapte er even helemaal niets van hahaha. Helaas heb ik 2 lifters meegenomen uit Uganda in de vorm van 2 bacterieen in mn darmen. Kben er goed ziek van geweest maar knap nu gelukkig, na 2 ab kuren, weer langzaam maar zeker op.

Als laatste wil ik iedereen heel erg bedanken voor de tijd dat jullie mij hebben gevolgd in Uganda. Ik vond het altijd weer schitterend om alle reacties te lezen die ik uit het verre Nederland kreeg. Verder vind ik het fijn om te kunnen melden dat het sponsorgeld goed terecht is gekomen. De zeer grote basis voor de hoognodige transformator voor de generator is gelegd dankzij jullie. Nogmaals dank hiervoor.

Mijn tijd is Uganda is in 1 woord geweldig geweest. Een onvergetelijke ervaring die ik altijd zal blijven koesteren. Ik heb er voor mijn gevoel alles uitgehaald wat er uit te halen viel en heb er erg veel geleerd, met name wat dankbaarheid is…

Voor iedereen die een keer foto’s wil zien; jullie zijn van harte welkom, de koffie staat klaar!!!

(origineel bericht op be-more.nl)