Een teken van leven! ;)

(origineel bericht op be-more.nl)

Een teken van leven! :wink:

M’n eerste berichtje uit Uganda!

Na een lange vliegreis ben ik vrijdagavond laat aangekomen in Entebbe. De reis is prima verlopen en ik ben goed verzorgd door altijd-glimlachende-stewardessen! Op het vliegveld werd ik, samen met 2 andere vrijwilligers die in hetzelfde vliegtuig zaten, opgehaald door mensen van Be More en zijn we naar het hostel gebracht. Daar kregen we meteen te maken met het Afrikaanse leven: de stroom deed het niet en alles was pikkedonker. Alles was heel rustig, dus ik ben ook meteen naar bed gegaan. Midden in de nacht ging ineens de grote lamp aan en de ventilator draaien: de stroom deed het weer.
Zaterdagochtend ben ik met 5 andere Nederlandse vrijwilligers en een gids op de fiets gestapt om een tour te maken door Entebbe. Het was een warme dag, dus we kregen twee dringende tips mee: goed insmeren en veel water drinken. We zijn naar 2 marktjes geweest, een haventje, het strand en een botanische tuin. Het was allemaal erg indrukwekkend!! De mensen zijn ontzettend vriendelijk en de natuur was prachtig!! Ik vond het ook wel heel heftig om allemaal te zien, er is veel armoede, maar toch lijken de meeste mensen wel tevreden. Jullie moeten nog even wachten op de foto’s, want die heb ik nog niet gemaakt. Ik voelde me wat ongemakkelijk, alsof die mensen een bezienswaardigheid zijn. Weer terug in het hostel wilde ik even lekker douchen, maar er was geen water: welcome to Africa! :slight_smile: Vanmorgen om 6 uur deed het water het weer, dus ik ben inmiddels weer helemaal schoon en fris.
Vannacht is er nog een hele groep vrijwilligers aangekomen en vandaag gaan we met z’n allen een tour maken door Kampala (de hoofdstad van Uganda)! Morgenvroeg om half 9 vertrekken we met z’n allen naar de projecten in Masaka, dus dan gaat het echte werk beginnen! Ik zal jullie binnenkort weer een update geven!

veel liefs,
Judith

(origineel bericht op be-more.nl)